Happy days - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van femke Stoelinga - WaarBenJij.nu Happy days - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van femke Stoelinga - WaarBenJij.nu

Happy days

Door: Femke Stoelinga

Blijf op de hoogte en volg femke

11 Mei 2019 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hiya,

Jullie moesten even wachten, maar eindelijk weer een blog! Al is een blog waarschijnlijk niet genoeg om jullie allemaal te vertellen wat voor leuke, gekke en mooie dingen ik mee maak in deze maanden! Heel lief jullie appjes, kaartjes, telefoontjes etc. Voor de mensen die erom vroegen, dit is mijn adres hier: Stockwell 9 Parker court, Studley road. SW4 6RR.
Wat ben ik toch een gelukkig persoon, al heb ik wel gemerkt toen ik even thuis was dat Nederland echt mijn thuishaven is. Het was heerlijk om een weekend thuis te zijn en iedereen weer te zien. Het weer zat ook erg mee en heb ik heerlijk in de zon gezeten met iedereen bij gekletst, naar de trouwerij geweest, de bloemetjes markt, gefeest in het veel te mooie Groningen etc.

Afgelopen week is er teamgenootje langs gekomen en hebben zijn we alle toeristische plekken weer bezocht, inclusief marktjes, typische Engelse restaurants en ook de pub kon natuurlijk ook niet achter blijven.

Met mijn volleybalteam hier hebben we een volleybal wedstrijd bezocht van de hoogste league, het niveau ligt hier duidelijk lager dan in Nederland. Hier ging natuurlijk een brunch aan voor af, dit keer bij Banana Tree, een Aziatisch restaurant. Twee weken geleden zijn we kampioen geworden met het team, onze laatste wedstrijd was tegen het team waar we van verloren hebben. Lichtelijke spanning voor het eindresultaat, al waren we al wel gepromoveerd door het puntenaantal, de wedstrijd moest nog wel gespeeld worden. Toen er halverwege de eerste set een groep van 9 rugbyspelers half bezopen binnen kwam lopen om ons aan te moedigen hebben we toch gewonnen met 3-0 en waren we officieel kampioen. Deze waren opgepikt door een huisgenootje van een meisje uit het team die deze groep tegen kwam in de pub toen ze van te voren een biertje wilde drinken.

Om terug te komen op de huis struggle, ik heb besloten te blijven maar ik zit. Het is nu nog maar twee maanden, ik ben niet heel veel thuis en goedkoper wordt het er niet op. Het was een tijdje rustig met het gezeur van de huisbaas (mede omdat ik mijn mening heb verteld..) tot aan gisteravond.. Toen sloeg ik weer met de muren volgens hem.. 2 maandjes nog dan weer lekker naar Nederland. Ik heb op het werk kunnen regelen dat ik mijn vrije dagen aan het eind kan opnemen en dan een weekje eerder kan stoppen. Dan kan ik nog even naar huis voordat het volgende avontuur weer begint. Ik ga namelijk samen met een vriendinnetje op een camping in Italië werken in het animatie team. Daarna beloof ik echt een tijdje in Nederland te blijven haha

Op het werk was het erg onrustig, aangezien er werd aangekondigd dat er twee mensen uit moesten en de verbouwing maar niet ging zoals het moest. Uiteindelijk in mijn line manager ontslagen en iemand uit de receptie, 2 maand later dan gepland zijn we gisteren eindelijk naar het nieuwe gedeelte verhuisd. Het is allemaal even wennen en er moet nog een paar kleine aanpassingen gemaakt worden maar het begint wat te lijken, ookal is er heeeel veel pink!! (voor de geïnteresseerde, kijk op Facebook of Instagram @Bayswatercollege) Dan kwam ik ook nog eens aan omdat school me nog al op de hielen zit met mijn project waar ik van het werk amper tijd voor krijg ook al staat in mijn contract dat dat minimaal een dag in de week moet zijn. Dit is een lichtelijk strijd geweest, maar met de deadline inzicht krijg ik eindelijk wat tijd. Wel merk ik dat de Britten weinig gevoel voor humor hebben, wordt er een grap gemaakt door een internationale collega zijn alle Britten stil. Maakt een Brit eindelijk een leuke grap komt er zelf geen lachje vanaf. Mijn naam blijft ook nog wel een dingetje om uit te spreken, famke, femkeej, femkie, lastige naam..
Het enige waar mijn Engelse collega’s wel grappen over konden maken was de uitslag van Ajax afgelopen week ook al werd er een week eerder geen woord over gezegd. Die wedstrijd was wel geweldig!! De Nederlandse pub zat vol door alle meegereisde supporters dus keken wij de wedstrijd in O’Neills die ook overbezet was door Nederlanders. Wat een feest was dat, en die ging verder op straat tot in de late uurtjes. Mijn baas (een Tottenham fan) kwam ermee dat die een wetje wilde leggen, als Ajax won de eerste wedstrijd haalde hij een biertje voor mij als ze verloren andersom. Na de eerste wedstrijd kwam er nog net een gefeliciteerd vanaf, maar hij wilde het wel riskeren en nog een wetje leggen, verdubbelen of gelijk maken. Uiteindelijk dus bier voor niemand…

Volgende week begint mijn verjaarweek! Haha. Die begint al gelijk goed met maandag uiteten bij een veelste hipster restaurant genaamd Kalifornia Kitchen, dinsdag ga ik naar de musical Waitress en donderdag komt de Brother met Margreet. Wat we dan precies gaan doen moeten we nog even uitzoeken ik heb in ieder geval geboekt bij Sushi Samba en ik wil graag naar Greenwich en dan vanuit een soort skilift Londen bekijken.

Tot snel lieve mensen!

Liefs Femke

  • 11 Mei 2019 - 11:25

    Irene :

    Och lieverd wat weer prachtig geschreven en veel meegemaakt. Super om te horen dat Nederland je landje is. Geniet nog even het is zo voorbij. Dikke knuffel mama

  • 11 Mei 2019 - 18:16

    Dorothé:

    Hi Femke, Happy birthday to you... de snailmail is ondereweg. Alle goeds voor waar je allemaal mee bezig bent. Het klinkt geweldig maar af en toe zijn er natuurlijk lastige dingen. Toitoi en groetjes vanuit Barendrecht.

  • 12 Mei 2019 - 11:15

    Opa:

    Hoi femke, je geniet er kennelijk heerlijk. Met lekker veel fijne dingen maar ook wel rpobleempjes om op te lossen.maar dat lijkt allemaal wel te lukken.
    veel succes en plezier verder en alvast een beetje gefeliciteerd uit nijmegen

  • 13 Mei 2019 - 16:43

    Heleen:

    Hey lieverd,
    Wat een heerlijke verhalen weer! Je vermaakt je opper best en het zou ook heel erg zonde zijn als je je tijd verdoet in London! Gelukkig houd je de volleybal-standaard een beetje op peil en een kampioenschap levert vast ook daar een gezellige pub night op!
    Heel veel plezier de aankomende week met feesten, musical(s) en lekkere etentjes! Alvast van harte en hang in there!
    xxH

  • 17 Mei 2019 - 13:07

    Patricia Versluys:

    hoi femke wat ben je weer aan het genieten.en je kunt maar een thuisland hebben.geniet van je verjaardag.liefs patries

Tags: Londen, Stage

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

femke

Actief sinds 05 Juli 2013
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 28105

Voorgaande reizen:

08 Februari 2019 - 15 Juli 2019

Stage Londen

03 September 2016 - 30 Januari 2017

Stage in Parijs

02 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Summer in America 2015

20 Juli 2013 - 23 Mei 2014

exchange year in Amerika.

Landen bezocht: