First week in London!! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van femke Stoelinga - WaarBenJij.nu First week in London!! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van femke Stoelinga - WaarBenJij.nu

First week in London!!

Door: Femke Stoelinga

Blijf op de hoogte en volg femke

16 Februari 2019 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lang getwijfeld of ik een blog moest schrijven of niet maar hier toch een poging! Ik weet niet hoe consequent het gaat worden, we will see! Want wat een week was dit een week, verhuisd, gevolleybald, gekke huisbaas, vossen (!!) Londen verkend, met vrienden afgesproken kortom leuke drukke eerste week en geen avond nog voor midnight op bed!

Laten we bij het begin beginnen. Vorige week vrijdag kwam ik bij de airbnb aan die ik voor een week had geboekt. Super lief en gastvrij gezin met 4 eigen kinderen en nog een Franse student die daar een kamer huurde. Die avond ben ik een rondje door de buurt gaan lopen, opzoek naar een supermarkt want ik moest nog eten. Je raadt het al volledig verdwaalt!! Na een goede avondwandeling heerlijk in mijn knusse zolderkamertje geslapen.

De volgende dag had ik 4 house visits geplant. Tussen de housevisits door heb ik veel door Londen gelopen, heb Elisabeth even gedag gezegd en ben een stuk langs de Thames gelopen. Een visit werd nog afgezegd en een deed niet open dus ik zag het even somber in maar de volgende dag had ik een berichtje dat ik een kamer had! De kamer is in Stockwell (voor de kenners op de Victoria & Northern line net in zone 2) naar het werk is (ongeveer) 35 min. Het metrostation is 5 min lopen, er zijn wat winkels in de buurt en prima busverbindingen.
Zondag heb ik met Jemima een heerlijke fancy lunch gehad in Chelsea, en hebben we door Chelsea gelopen een wat luxe wijk, met dure merk winkels en mooie huize. Ik heb stagegelopen met Jemima in Parijs, zij woont zelf in Londen en komt hier vandaan.
Daarna ben ik naar stockwell gegaan om het contract getekend met mijn gekke huisbaas. Hij heeft heel veel regels (na 23.00 mar er niet meer gedoucht worden, er mag niks op het aanrecht staan, wasmachine mag na 22.00 niet meer gebruikt worden etc. en alles kan maar op een manier hij heeft me even uitgelegd hoe een bezem werkt en waar alle 6 de vaatdoekjes voor zijn... nja het zal wel..) ook moest ik er gelijk de volgende dag in, dus lichte paniek aangezien ik nog een Airbnb had tot zaterdag.. Na wat telefoontjes met Nederland en de Airbnb verder toch getekend en ook het geldprobleem (maar een bepaald bedrag per dag mogen opnemen) is het toch allemaal gelukt en zou ik de volgende dag verhuizen.

Op maandag, je zou het haast niet denken maar er moest ook nog stage gelopen worden. Ik loop mijn stage bij Bayswater College in Bayswater/Kensington een talenschool die ook Digital Marketing courses aanbiedt. Ik ga werken op de Marketing & Sales afdeling en op de student service. De eerste dag werd ik overspoeld met informatie en de dag (9.00 – 19.00, met een uur pauze) vloog voorbij. Die avond alles verhuizen, een kleine obstakel op de weg namelijk vossen, ja vossen in de stad!! Ik zag er een letterlijk 40M voor m’n huis de weg over schieten en dacht dit heb ik niet goed gezien zal wel een hond wezen dus loop verder staat er een recht voor mijn neus!!! Dus ik loop terug maar daar stond de andere nog… PANIEK! Gelukkig liepen er meer mensen, die mij voor gek verklaarde dat ik bang was. “it’s a fox are you scared hahah” emmm hell yeah!! Blijkbaar zijn vossen hier vrij normaal.. Na een klein beetje uitpakken (zorgen dat ik op tijd gedoucht had) lag ik moe maar voldaan in bed.

De volgende dag mocht ik al veel zelf doen. Ik werd erg in het diepe gegooid, bijvoorbeeld alle mails beantwoorden/doorsturen terwijl ik de helft van de course en mensen niet ken. Met wat hulp hier en daar een paar keer op en neer naar het postkantoor ben ik de dag 11.00 – 18.00) weer door gekomen. Die avond had ik mijn eerste volleybal training bij de Little Giants een half uurtje afstand van mijn huis. De training ging goed en het niveau vond ik al aardig hoog. Ik werd na de training gevraagd om met het eerste mee trainen op donderdag, zo gezegd zo gedaan en nu heb ik morgen mijn eerste wedstrijd met het eerste team. Zij hebben nog niks verloren en gaan voor kampioenschap.
Op het werk mocht ik nog een Valentijns activiteit verzinnen, ze willen ook dat ik het Social program ga organiseren. Dit houdt in voor de hele maand activiteiten bedenken, adverteren op Social Media en deze uitvoeren. Ik heb de Social Media Manager ontmoet en ze heeft me erg veel geleerd, ook hier heb ik weer erg veel vrijheid, best spannend maar wel leuk!

Ik heb nog met een vriendinnetje die ook op de Hanze zit en in Londen stageloopt afgesproken, we hebben in Shoreditch gegeten. En ga zo met haar een beetje Londen (Angle) verkennen.
Morgen ga ik touch rugby spelen met Portugezen en Engelse en s’avonds heb ik mijn eerste wedstrijd.

Leuk, druk en spannend zo kan je mijn week wel omschrijven!!

Liefs Femke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

femke

Actief sinds 05 Juli 2013
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 28110

Voorgaande reizen:

08 Februari 2019 - 15 Juli 2019

Stage Londen

03 September 2016 - 30 Januari 2017

Stage in Parijs

02 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Summer in America 2015

20 Juli 2013 - 23 Mei 2014

exchange year in Amerika.

Landen bezocht: