Time flies when you are having fun - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van femke Stoelinga - WaarBenJij.nu Time flies when you are having fun - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van femke Stoelinga - WaarBenJij.nu

Time flies when you are having fun

Door: Femke Stoelinga

Blijf op de hoogte en volg femke

07 Maart 2019 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hi allemaal,

Hier is dan weer een blog, zoals ik al eerder zei geen idee hoe consequent ik dit ging bijhouden. Maar na een uur overwerken, een wasje te hebben gedraaid, gekookt te hebben en een schoolopdracht gemaakt te hebben dacht ik deze productieve avond maar af te sluiten met een nieuw blog! Wat klinkt dit als een burgerlijke avond zeg!

Zo burgerlijk waren deze afgelopen vier weken echt niet! Vier weken, en wat zijn die voorbijgevlogen.

De volleybalwedstrijd waar ik over schreef vorige keer is gewonnen met een mooie 3-1, ik heb zelfs nog mogen spelen. Afgelopen zondag was mijn tweede wedstrijd en ook die was na een snel 3-0 in the pocket en heb twee sets mogen spelen! Na de wedstrijd hoort een bezoek aan de pub er zeker bij, dus zo ook afgelopen zondag. Ook al ben ik the newbie and the baby van het team (lees ze maken zich zorgen dat ze bijna 30 zijn, en zijn gemiddeld 15cm langer dan ik) we hebben nog lang gezeten met een groepje meiden, ik werd gelijk aan hun vriendinnen app toegevoegd en de eerste zwem, pub, en feestavonden zijn al ingepland. Ook heb ik me ingeschreven voor het “all nation” volleybaltoernooi in juni, dit is een volleybaltoernooi verdeeld over twee weekenden die je speelt met mensen uit hetzelfde land of wereld deel, super leuk!
Ook heb ik als 2x training gegeven aan het U15 team, nja dit waren 20 kinderen tussen de 5 en 15, hartstikke leuk voor twee keer dan!

Ik ben vorige week voor het eerst op stap geweest, het was even wennen en ze hebben hier sluitingstijden iets wat we in Groningen niet gewend zijn, maar het was zeker leuk. Afgelopen weekend ben ik naar een carnavalsfeestje geweest in een Nederlands café De Harms. Iets andere carnaval dan in Nederland zelf, maar erg gezellig. Toen om 2 uur de lichten aangingen, keken wij elkaar aan en hebben we een andere club opgezocht (met zwembad en hottub !!!) en hebben zijn we het weer tot in de Groningse uurtjes laat gemaakt.

Verder heb ik genoten van het lekkere weer dat we tot aan vorige week zelfs hier hebben gehad. Heb heel erg veel rondgelopen, mooie parkjes en markten bezocht in Londen. Momenteel is het weer helaas weer zoals je het verwacht in Londen maar er komen vast snel weer mooie dagen en de regen valt me over het algemeen heel erg mee gelukkig!

Mijn huisbaas is nog steeds wat gek, gelukkig denken mijn huisgenootjes er hetzelfde als ik! Mijn huisgenoten zijn wel leuk gelukkig, een meisje uit Engeland en een jongen uit Duitsland. Ik ga van de week met het Engelse meisje wat drinken hier in de buurt.

Het eerste bezoek uit Nederland arriveert alweer in minder dan 48 uur, dan staat Notting hill, een English breakfast, China town, Tower Bidge, canarby street en een paar Engelse pubs op het programma.
Ook komen papa en mama eind maart langs, begin April komen twee vriendinnen langs en met mijn verjaardag komen the brother and Margreet langs! Supergezellig en leuk om ze te laten zien waar ik woon en werk.

Ohja, dan loop ik ook nog stage 5 dagen in de week, een dikke 40 ben ik zeker wel te vinden op het werk al lijkt dat niet zoals je dit zo leest. Stage gaat een beetje met ups en downs, maar de tijd gaat supersnel en dat is een goed teken. Soms vergeten ze een beetje dat ik een stagiaire ben die af en toe wat hulp nodig heeft. Ik moet dus een compleet nieuw Social Programme opzetten voor de studenten, succes red je maar is wat er gezegd werd. Wel moet ik van drie mensen hoger op allemaal goedkeuring hebben, maar ze hebben alle drie andere ideeën, een beetje lost ben ik soms wel. Wat wel leuk is, is als ik mee mag naar deze evenementen. Zo ga ik morgen mee naar het Royal College of Physicians met 11 studenten en ga ik binnenkort naar een tour in het Wembley Stadium om te kijken of dit wat is voor het Social Programme.
In de sales heb ik erg veel verantwoordelijkheden, zo moest ik al vanaf week 2 advies geven over visums en prijzen geven over de verschillende programma’s die we aanbieden. Het maakt nogal uit of ik 800 of 8000 opschrijf, of zeg dat ze visum bij aankomst wel kunnen regelen terwijl ze die eigenlijk daar al aan hadden moeten vragen. Veel verantwoordelijkheden dus soms leuk maar bang om fouten te maken ben ik dan wel.

Ook zijn de eerste worden en research vragen op papier gezet voor mijn schoolonderzoek. Ik ga zoals het nu lijkt onderzoek doen naar of Nederlanders geïnteresseerd zijn in het nieuw Digital Marketingprogramma en hoe Bayswater College het beste deze Nederlanders kan aantrekken hiervoor.

Ik geniet hier volop en vind alle berichtjes, telefoontjes, kaartjes en pakketjes echt heel lief, dank hiervoor!!


Liefs Femke

  • 07 Maart 2019 - 08:20

    Irene:

    OOOOH Femmie wat weer een ontzettend leuk en vrolijk verslag !!
    Ik zeg blijven genieten en kom wel terug hoor!
    Dikke kus mama xxx

  • 07 Maart 2019 - 10:28

    Dorothé:

    Hi Femke,

    Je moet flink daar aan de bak met je stage, maar gelukkig weet je ook nog wel de leuke dingen te regelen. Top dat ook daar weer sportief bezig bent. Geniet van de de bezoekers die naar je toekomen.

    Groetjes,

    Dorothé

  • 07 Maart 2019 - 12:10

    Tante Ly:

    Mensenkinderen, ik word al moe als ik dit lees!! Maar je geniet ook duidelijk en leuke bezoeken in het vooruitzicht! En wat je stage betreft: als je maar laat zien dat je je best doet. Een mens mag fouten maken, daar leer je van!. Ik heb vandaag een rustdag. Harde wind, daar kan Max niet tegen! Veel liefs, ik denk aan je, tante Ly


  • 07 Maart 2019 - 16:55

    Heeen:

    Hey lieve Fem,
    Ik dacht al dat Londen een beetje saai zou zijn

  • 07 Maart 2019 - 17:00

    Heleen (nog Een Keer):

    Vervolg want de Helft vd Tekst is weg

  • 08 Maart 2019 - 20:28

    Heleen:

    Ik lijk wel een digibeet, dat de tekst niet wil plakkem

  • 09 Maart 2019 - 07:21

    Papa:

    Hoi Femke, lekker bezig weer!!! We komen er aan hoor!
    Leuke foto´s ook trouwens bij je verslag :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

femke

Actief sinds 05 Juli 2013
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 28107

Voorgaande reizen:

08 Februari 2019 - 15 Juli 2019

Stage Londen

03 September 2016 - 30 Januari 2017

Stage in Parijs

02 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Summer in America 2015

20 Juli 2013 - 23 Mei 2014

exchange year in Amerika.

Landen bezocht: