Moving out or staying with a crazy landlord - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van femke Stoelinga - WaarBenJij.nu Moving out or staying with a crazy landlord - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van femke Stoelinga - WaarBenJij.nu

Moving out or staying with a crazy landlord

Door: Femke Stoelinga

Blijf op de hoogte en volg femke

08 April 2019 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Dit is de vraag van de dag of van de week/weken... locatie is prima, prijs voor Londen is super (600 pond 680 euro) maar ik voel me er niet per se heel erg thuis, moet een beetje op mijn tenen lopen. Bang dat de huisbaas weer dingen te zeuren heeft, ik sla volgens hem met de deuren, er lag een druppel water op het aanrecht wat echt niet kon, ik veeg de matjes die goed, laat de keukendeur openstaan etc... Deze man had nooit zn huis moet verhuren hij wil alles op zijn manier en wanneer hij het wil. Met deze reden is mijn huisgenootje dan ook verhuisd. Zelf gebruikt hij de wasmachine wel na 22.00, maakt hij erg veel lawaai en slaat met de deuren. Ik twijfel dus erg, maar wil ik al dat gedoe van het verhuizen weer… Zoveel ben ik ook niet thuis, het is nog maar voor 3 maandjes en het wordt er dan waarschijnlijk alleen maar duurder op. En terwijl ik dit aan het typen ben krijg ik een berichtje van een vriendinnetje hier dat een vriendinnetje van haar een kamer over heeft vanaf 1 mei. Dus stressss, qua locatie is die nieuwe kamer misschien iets beter, maar wel 100 euro meer in de maand… Wordt vervolgd dus!!

Verder gaat het nog steeds erg goed hoor!! Ik geniet elke dag volop! Het weer is hier op dit moment even net iets minder, vorige week was het heerlijk maar nu erg veel regen.
Ik heb mn Italiaanse woordenschat flink uitgebreid; vaffanculo, cazzo, va bene, buona, adiamo, scusa. Dat krijg je als 7 van de 12 speelsters Italiaans zijn. Er wordt dan wel veel geschreeuw tijdens het spelen, en is er veel gezelligheid in de pub afterwards. Optijd beginnen zit er dan ook nooit in met Italianen tot ergernis van de Duitser. Onvergeslagen zijn we helaas niet meer, maar we staan nog wel eerste! De gekke britten gaan wel maar tot de 21 ipv 25, stond ik mooi te serveren stopte we er ineens mee. Vaak huren ze de hal maar voor 2 uur en zijn ze bang dat ze de wedstrijd niet kunnen afspelen als we tot de 25 gaan, wel is het best of three.

Op stage ben ik erg druk met het social programme, het minst leuke van de drie afdelingen waar ik voor werk. Er zit erg veel tijd in, en ik moet veel dingen bespreken met mensen maar niemand is het met elkaar eens. Wel hebben we nu meer mensen die mee doen aan de activiteiten en uitstpajes. Daarnaast doe ik nog steeds veel toffe dingen, zo werd ik in mijn eentje naar het wembley stadium gestuurd, om een deal te sluiten. Ik kreeg een rondleiding door het stadium en er was gratis wijn aan het einde! Kortom was een mooie avond. Ook gaan mijn sales heel erg goed. Ik sluit deals van 6000 pond en sta af en toe gewoon eerste van alle sales mensen!! Bij de student service moeten er twee mensen uit is er verteld, de spanning is dus af en toe ook om te snijden... Op dit moment is het sowieso wel lichtelijke chaos op het werk want ze zijn aan het verbouwen en we zitten met 15 mensen in een heel klein klas lokaal en op dit moment is er veel herrie van de bouwvakkers. Nog een paar weken en dan is de hele school af, het resultaat is wel wordt wel erg mooi!!

Ik heb de laatste tijd erg veel bezoek gehad, heel erg leuk en gezellig, maar ook heel vermoeiend. Reisleidster gaat hem niet worden denk ik, Google Maps was mijn grootste vriend. Wel was het heerlijk om iedereen te zien en bij te kletsen! Wel heb ook ik weer wat nieuwe plekjes ontdekt zoals een streetart park, het uitzicht vanaf de Tate Britain, nieuwe restaurants etc.

Bijna elke avond doe ik wel leuke dingen. Vaak is dit een hapje eten, een voetbalwedstrijd kijken in een nederlandse café, film kijken, of ga ik drankjes doen met een collega. Deze collega is 40 maar dan gaan we naar een pizza place waar ze haar kind voor de Nintendo zet (dit mag hij alleen in het weekend) en dan ga ik met haar en haar man cocktails drinken en pizza eten!

St. Patricks day was een paar weken geleden, en wat was dat gaaf! De avond ervoor ben ik naar een Irish pub gegaan, waar livemuziek was. De dag zelf was er een parade door de stad met al het Irish dat maar in Londen was, van de airline naar kabouter dans tot de Irish ambulance… Aansluitend was een festival waar de Guinness bier heerlijk smaakte!
Afgelopen weekend ben ik vrijdag opstap geweest met een paar Nederlandse meiden. Aangezien ik om 03.00 al netjes op bed lag kon zaterdag om 13.00 het eerste biertje er alweer in bij de rugby game (Bath VS Bristol). Hier was ik met Jemima en haar vrienden, aangezien een groot aantal hier Portugees was eindigde we in een Portugees restaurant. Super leuke dag en zeker leuk om een keer naar een rugby wedstrijd te gaan.

Vanavond ga ik in de Nederlandse pub de film Soldaat van oranje kijken, morgen werk ik een dagje van huis door de verbouwing, donderdag hebben we weer een wedstrijd wat met goed resultaat eindigt in een pub. Vrijdag ga ik naar een club vlak bij mijn huis en zondag ga ik naar een volleybal league wedstrijd hier in London.

Liefs uit Londen!
X Femke

  • 08 April 2019 - 12:29

    Dorothé:

    Hi Femke,

    Nog altijd denk ik aan je als een nichtje maar je bent echt een volwassen dame nu. Respect voor hoe je met alles dealt wat op je pad komt. Succes en plezier gewenst en sterkte met je huisbaas.

    Groetjes,

    Dorothé

  • 08 April 2019 - 18:26

    Heleen:

    Hey dappere krijger.... Er is veel te weinig tijd om al die leuke dingen in London te doen en wij waren zooooooooooooo jaloers dat je met veel van onze vrienden in Twickenham was (en Bath ook nog heeft gewonnen!!!)
    Blijf lekker genieten, pubs onveilig maken en deals sluiten;-)
    *#*^$& the landlord en follow your heart!
    Dikke kus xx

  • 08 April 2019 - 18:51

    Irene :

    Lieve Fem, het is en blijft een mooie tijd in London. Lekker blijven genieten hoor. Fijn dat je met Pasen hier even bent. Hihi en wat zul je dan genieten van de goedkope biertjes, vrienden en even thuis zonder gezeur van huisbaas. Tot gauw. Ben trots op je xxx

  • 09 April 2019 - 08:03

    Patricia Versluys:

    wat maak jij toch leuke dingen mee.ga zo door.veel liefs patricia

  • 09 April 2019 - 08:16

    Opa:

    Hoi Femke, heb je alle pubs van Londen al gehad? Je hebt nog 3 maanden om de rest te doen.
    Het hele gebeuren is weer echt een hele ervaring voor je, de leuke en de minder gezellige!
    Geniet er lekker van, ook met Pasen even lekker thuis. groetjes opa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

femke

Actief sinds 05 Juli 2013
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 28108

Voorgaande reizen:

08 Februari 2019 - 15 Juli 2019

Stage Londen

03 September 2016 - 30 Januari 2017

Stage in Parijs

02 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Summer in America 2015

20 Juli 2013 - 23 Mei 2014

exchange year in Amerika.

Landen bezocht: