Family change - Reisverslag uit Goering, Verenigde Staten van femke Stoelinga - WaarBenJij.nu Family change - Reisverslag uit Goering, Verenigde Staten van femke Stoelinga - WaarBenJij.nu

Family change

Door: Femke Stoelinga

Blijf op de hoogte en volg femke

19 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Goering

Hoi hoi!
Hier is dan eindelijk weer een verslag, het heeft geduurd maar er is ook weer veel gebeurt. Het gezin waar ik eerst geplaatst was liep echt niet en we moesten daar gewoon weg. One local rep. is super gemeen is geweest. Annabelle kon wel naar de famile Bouchillon volgens de local rep ‘wilde’ die familie mij niet… Die zelfde avond belde Annabelle mij op en zei ze dat die familie mij wel super graag ‘wilde’, maar de local rep had allemaal leugens bedacht zo dat ik daar niet heen kon. Die familie is daar super boos om geworden en daardoor kon ik een dag later toch daarheen. Na een paar dagen vroegen ze mij of ik hier met hun wilde blijven voor de rest van het jaar. Dit gezin had al een exchange student uit Duitsland dus Annabelle kon daar maar tijdelijk blijven omdat zij ook uit duitsland komt. Annabelle woont nu bij de zus van mijn gastvader die 400 meter verderop woont. (Natuurlijk gaan we daar wel met de auto of golfcar heen hoor!) Dit gezin bestaat uit gastmoeder Lisa, gastvader Baxter, exchange student uit Duitsland Thea (15), de tweeling gastzusjes Liane en Tori (11) en een gast broertje Taylor (9). Verder zijn er nog 3 geiten, 14 kippen 2 katten en 2honden. Een huis vol en super druk altijd met kinderen die naar voetbal of dansen moeten, maar wel gezellig. De week dat ik hier kan was een super moeilijke tijd, de dag dat ik van gezin veranderde hoorde ik dat Loretta (volleyball coach van de selectie) nog maar een paar dagen te leven had, die vrijdag is ze dan ook overleden… Mijn gastouders hebben me super goed gesteund in deze tijd en daar zal ik ze altijd dankbaar voor zijn. Ik kende deze mensen maar voor een paar dagen maar betekende super veel voor me! Naar Nederland gaan voor een paar dagen kon helaas niet hoe graag ik dat oook wilde, skype gin gook moeilijk met tijdsverschil. De hele family change was niet makkelijk met tijdsverschil. Volgens mij heb ik die week papa wel 3x midden in de nacht wakker gebelt inTurmenistan en mama een keer in assen. (Sorry!!)
Vorige week was mijn fallbreak, en we zijn met z’n alle voor 6 dagen naar Allabama, orange beach geweest. Heerlijk weer gehad en daarom ook vooral op het strand gelegen. We zijn een dag wezen fietsen op tandems en een dar heerlijk wezen shoppen. Het begint nu langzaam kouder te worden dus warmere kleren had ik wel nodig.
De pinkout football game waar ik in het in mijn vorige verslag over had was leuk maar minder leuk dan de ander county game, mede doordat we dit keer verloren… Sonic daarna maakte het wel weer helemaal goed!
Volleybal seizoen is afgelopen, waar ik stiekem wel blij om ben. We verloren veel en niemand wilde echt meer. Ik mis het met de meiden zijn nu wel. Misschien ga ik proberen in het voetbal team te komen maar dat weet ik nog niet helemaal zeker.
Ik kwam maandag thuis van school en had gewoon tijd om iets voor mezelf te doen. Was bijna iets voor school gaan doen! Op school gaat het goed m’n tweede rapport die ik donderdag kreeg was 4xA 3xB. M’n rapporten zijn om eerlijk tez ijn beter dan in Nederland. De gewoontes hier op school verbazen me nog steeds… Slapen in de les, telefoon gebruik, de opmerkingen die gemaakt worden… Afgelopen donderdag hadden we een voorlichting over het smssen tijdens het autorijden voor alle juniors en seniors. Dit werd groot aangepakt. Eer was ene ongeluk na gebootst, er kwamen brandweerwagen, ambulances, polities en er kwam zelfs een helicopter. Helaas kon je alleen wat zien als je vooraan stond. Maar daar sta je dan als 15jarige die nog 2,5 jaar moet wachten tot je alleen mag autorijden.
Komende donderdag is de homecoming football game en die vrijdag de homecoming dance waar ik met vriendinnen heen ga. Ik heb een super leuk jurkje gekocht.

Ik heb donderdag met Lisa en Liane workout gedaan op de square, ik heb er nu 2dagen later toch super veel spierpijn van. Het waren van die touwen/elastieken aan het plafond en dan allemaal kracht oefeningen. Gisteren was ik vroeg vrij door oudergesprekken en heb ik met vrienden afgesproken.
Vanavond heb ik een verjaardag van een vriendin uit het volleyball team en morgen gaan we naar de kerk (dit gezin gaat elke zondag naar de kerk) en ik heb ook nog schoenen nodig voor homecoming dus dat moet morgen ook. (:
Helloween komt er ook aan, wat me wel vet leuk lijkt om een keer mee te maken!
Kortom het gaat goed hier, na een super moeilijk tijd. Maar met lieve mensen om me heen gaat het vast allemaal lukken. Het zal wel moeilijker worden maar dat hoort er allemaal bij!

  • 19 Oktober 2013 - 19:46

    Stoelinga Amersfoort:

    Hoi Femke,

    Wat fijn om te horen dat het nu weer beter gaat. Een ding is zeker, het is nooit saai bij jou in Amerika. We wensen je heel veel plezier toe en hopen dat je in dit gezin kan blijven zo lang je het leuk vindt.
    Heel veel succes met sporten, school en vooral met het doen van leuke dingen!

    Groetjes uit Amersfoort!


  • 19 Oktober 2013 - 21:19

    Heleen:

    Hey lieve Fem,

    Wat super leuk om weer een berichtje te lezenvan al je belevenissen! Je maakt wel war mee, maar.....daar ging je ook voor! Het wakker bellen van je ouders is natuurlijk niet erg (die zijn daar nl. Voor!!) is het wakker appen van je tante natuurlijk een heel ander verhaal!!
    Hey girl keep going strong, veel plezier met Halloween en tot apps!
    Dikke kus van ons allemaal! xx

  • 20 Oktober 2013 - 00:20

    Dorothé:

    Hi Femke,

    Jeetje wat maak jij veel mee daar. Dat je nog tijd hebt om erover te schrijven. Wel fijn dat je dat doet trouwens. Ook fijn dat je nu beter op je plek zit. Voor jou en de nachtrust van je ouders ;-) Hier is het nu herfstvakantie. Hylke is op kamp, Jelle en Bouke moeten deze week hun 2e verstandskies laten verwijderen bij de kaakchirug. We doen het dus maar even kalm aan.

    groetjes,

    Dorothé

  • 20 Oktober 2013 - 12:51

    Irene:

    Hoi Lieverd,
    Je hebt weer een mooi verslag op papier gezet. Zoals je weet zijn we super trots op je !
    En over dat wakker maken zit daar maar niet over in hoor. Daar heb je ouders voor ! Kunnen we tenminste nog wat voor je doen XX
    Geniet van alle feestjes die komen gaan,maak veel foto's en verslagen voor later.
    Dikke kus mama XXXX

  • 20 Oktober 2013 - 13:17

    Lex En Marga:

    Hai Femke,

    Jeetje heftige tijden voor jou daar in de USA. Maar still going strong. Knap hoor.
    Een hele pittige ervaring waar je heel erg veel van leert.
    We gaan gauw eens effe bij je ouders bijkletsen. Heel veel liefs en geniet van al het moois wat nog op je pad komt.
    Groetjes Lex en Marga

  • 21 Oktober 2013 - 11:14

    L.G.Elgersma:

    Lieve Femke,
    Wat goed om weer positieve geluiden te horen van de andere kant van de wereld. Houden zo!!!
    Nu kan je ook weer genieten van de dingen die wèl leuk zijn. Veel liefs, ik denk aan je, tante Ly

  • 21 Oktober 2013 - 11:18

    0pa/oma Stoelinga:

    Lieve Femke,
    heel fijn om weer van je te horen. En vooral dat je nu beter opgevangen wordt. Zodat je echt een beetje het amerikaanse leven leert kennen. Wij begrijpen dat het wel wat afwijkend is op school, en dat het ook in het gezin wel anders verloopt dan in Assen. Maar dat is het spannende van elders op de wereld om je heen kijken.
    Knap hoor hoe jij je er doorheen slaat. Veel plezier en succes met je leven daar.
    opa en oma

  • 22 Oktober 2013 - 14:54

    Papa:

    Hoi Fem,

    Toch nog af en toe 's nachts wakker bellen, terwijl er zo'n extra stukje tijidsverschil was en jij net thuis kwam als ik al weer op stond. Maar dat is niet (heel) erg hoor.
    Ik ben blij dat alles nu goed is gekomen (toch?) en jij je nu helemaal op het amerikaanse leven kunt storten, zonder je druk te maken of je wel eten krijgt....
    Ik hoop dat je een leuke sport of andere activiteit voor na school kunt vinden deze periode.

    Gedraag je netjes op al die feesten, dat jurkje is schandalig kort. En blijf van de punch!! ;-)

  • 23 Oktober 2013 - 23:42

    Lena:

    He Femke,

    Er wordt een bijzonder groot appél gedaan op je flexebiliteit...wat ben je toch tot veel in staat he! Omstandigeden waar je niet om vraagt,die je niet had kunnen verwachten ( gelukkig maar). Nogmaals mijn bewondering! Een beetje tegenwind ala...maar een wervelstorm weet je dus ook te trotseren. Misschien dat je bloed, zweet en tranen vergeet maar het zou mooi zijn dat je een trots gevoel bewaard. Goed om te lezen dat er weer vertrouwen is! Ook fijn voor je ouders, zal pittig zijn op afstand voor hun en de zorgen om hun wichie.
    Nu je weer in de luwte zit en de afstand nog steeds groot is is het grappig dat je pa toch moeite doet en je wijze lessen mee te geven over de feestjes die komen. Hahaha dan is die afstand toch lekker fijn..........!?
    Lieve femke geniet maar van de mooie dingen die er zijn en die gaan komen.

    Dikke drentse smok
    Ps je bent géén kei maar een hunnebed!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

femke

Actief sinds 05 Juli 2013
Verslag gelezen: 631
Totaal aantal bezoekers 28128

Voorgaande reizen:

08 Februari 2019 - 15 Juli 2019

Stage Londen

03 September 2016 - 30 Januari 2017

Stage in Parijs

02 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Summer in America 2015

20 Juli 2013 - 23 Mei 2014

exchange year in Amerika.

Landen bezocht: