'Ben jij nou zo slim, of zijn wij zo dom' - Reisverslag uit Covington, Verenigde Staten van femke Stoelinga - WaarBenJij.nu 'Ben jij nou zo slim, of zijn wij zo dom' - Reisverslag uit Covington, Verenigde Staten van femke Stoelinga - WaarBenJij.nu

'Ben jij nou zo slim, of zijn wij zo dom'

Door: Femke Stoelinga

Blijf op de hoogte en volg femke

05 November 2013 | Verenigde Staten, Covington

Hello
Even tijd om een blog te schrijven want ik zit op dit moment toch ziek op de bank. Best akward om toch niet echt thuis te zijn bij papa en mama als je ziek bent.
Ik was eerst blij dat het volleyball seizoen over was en de eerste week was ook wel even lekker het niks doen. Maar na een tijdje beginnen de dagen wel weer lang als je rond 16:00 thuis komt. Met vrienden afspreken na school is erg moeilijk vele werken of moeten druk voor school bezig. Sowieso het hele vrienden maken is lastig hier, veel mensen zeggen dat dat gewoon het zuiden is. Maar wij drie als exchange studenten hebben daar erg veel moeite mee. Elke keer denk je dat je vrienden hebt gemaakt maar dan laten ze niks meer van zich horen of zeggen ze toch weer op het laatste moment af. Praat je de ene dag super leuk met meiden de dag daarna zeggen ze bijna niks meer tegen je. Zelf heb ik veel proberen te doen, gespreken met counselor, leraren en gastouders. Alle volwassenen hier zeggen dat de meiden hier super gemeen tegen elkaar zijn. Leraren zeiden dat ze jaloers op ons zijn en daarom weinig met ons praten en sowieso niet de eerste stap zetten. Als je dan een keer met mensen afpreekt is het wel erg gezellig en er zitten wel een paar leuke meiden tussen maar helemaal vertrouwen doe ik ze niet. De jongens daar integen zijn wel aardig en praten veel met je. Maar als je hier met een jongen afspreekt is het gelijk een date, lijkt me ook niet goed voor papa z'n hart… Met deze momenten ga je toch weer veel aan thuis denken.
Gelukkig zie ik nu wel wie m’n echte vrienden in Nederland zijn. Die soms even een berichtje sturen via whatsapp, facebook, twitter etc. Ook de kaartjes die ik krijg echt super leuk gewoon even laten weten dat je aan me denkt. Vele vragen nu ook naar m’n nieuwe adres,
1660 Davis Ford Road
Covington, GA 30014
Nu weer even naar de leuke dingen, want die zijn er ook echt nog wel hoor soms komt alles teglijk en overheerst het met vrienden afspreken en dan toch wel heimwee krijgen meer!
Het gezin is sinds een paar weken uitgebreid met twee super schattige puppies, maar die nog wel veel moeten leren…
Leraren van PE vroegen of ik mee wilde doen met de powderpuf (flagfootball voor alle meiden, freshman, sophomore, juniors en seniors tegen elkaar) Ik had het nog maar een keer flagfootbal gespeeld maar het leek me wel leuk dus ik deed mee.
Wij als juniors begonnen tegen de sophomore. Ik maakte een intercept en daardoor een touchdown!! Uiteindelijk wonnen we deze wedstrijd. En speelden finale tegen de seniors, die wonnen we ook en warden we eerste.
Ik ben naar Oxford college geweest wat super mooi was. Echt zo’n college uit een film. Park in het midden, bibliotheek, zwembad alles eromheen. Er werden bekende muziekstukken gespeeld op cello en piano. Was leuk voor een uurtje, maar 2uur was wel erg lang.
Homecoming was apart heel anders dan ik verwacht had, maar een ding dit zou nooit in Nederland gebeuren niet met schoolfeesten dan… Eerst gingen we met allemaal meiden opmaken enzo, daarna fotos maken met z’n alle en toen begon om 19:30 homecoming. De homecoming queen werd de dag ervoor bekend gemaakt in de rust van de football game. De meiden kwamen met hun vaders het veld op, dit waren echt de populaire, ‘knappe’ meisjes. De king werd op de avond zelf bekend gemaakt zij kwamen met hun date aanlopen dat was meer de grappigste jongen. homecopming was om 22:00 alweer afgelopen.
Halloween 31 oktober was wel erg leuk om een keer mee temaken. Je kan het eigenlijk niet vergelijken met sint marten, alleen de sfeer ervoor is het zelfde. Ik ging samen met Thea als Thing 1&2 van de film Hat ‘n Cat. Iedereen kende dat en we kregen veel opmerkingen, er liepen zelfs nog 2 andere koppels rond. Jong en oud doet hier nog aan trick or treat en bij de deuren hoef je eigenlik niks te zeggen snoep krijg je toch wel. Sommige mensen hadden hun huis helemaal omgebouwd tot spookhuis, wat toch soms wel eng was. Dit kon ook nog gewoon in een shirtje. Het weer is iets kouder maar nog steeds best lekker. Ochtende zijn koud maar smiddags is het vaak rond de 20 graden.
Ik ga vaak met het gezin mee naar voetbal wedstrijden, girl scout meetings om maar gewoon bezig te zijn en nieuwe mensen ontmoeten. Alle volwassen zijn hier echt super aardig praten veel en zeggen ook allemaal dat de meiden hier super gemeen zijn. Ook ben ik paar keer mee geweest naar de sportschool. Maar het 5:30 opstaan en dan naar de cycling class is niet echt mijn ding. Het yoga van afgelopen week was wel erg leuk.
Alles begint nu in langaam in de kerstsfeer te komen, en de eerste kerst muziek heb ik afgelopen zaterdag in de mall of Georgia al gehoord. Mall of Georgia is super mooi en groot met alle winkels erin, maar is nu al super druk.
School gaat ook prima, hoor nog steeds de domste opmerkingen voorbij komen en wat me soms hardop doet lachen. Ook de topo van de meeste mensen hier is niet heel erg goed… Hoe ver Nederland van Holland was, Of parijs nou in Nederland lag… Maar heb je het over Amsterdam weet iedereen het natuurlijk! Zelfs de vraag ‘Ben jij nou zo slim of zijn wij zo dom?’ is voor bij komen.
Vanavond komen de ouders van Lisa uit Philadelphia die blijven een weekje omdat de meiden zaterdag jarig zijn.
En nu komt het!!!
Wij gaan in de wintervakantie naar Philadelphia en stoppen op de heenweg in Washington DC om daar een dag door te brengen en we gaan ook een dagje naar New York!!! Super veel zin in.
Al met al, het gaat redelijk soms echt even z’on rotdag, dat alles mis gaat wat maar kan. Maar m’n gastouders zijn super aardig en ik geef niet op!
Liefs Femke.
p.s. Ik kan helaas geen foto's op m'n blog zetten maar ik heb er een paar op facebook gezet, voor de mensen die facebook hebben!


  • 06 November 2013 - 08:09

    Jacky:

    Hey Femke, dat is weer een heel verhaal. Balen hé, dat je ziek bent dan wil je het liefst thuis op de bank liggen. Wat ze zeggen klopt wel. Meeste kinderen komen het land niet uit. Sommige zelfs misschien Georgia niet uit. En kan je wel voorstellen dat ze jaloers op je zijn dat jij wel dit kan doen. En verder wat mij opviel is dat de mensen vaak oppervlakkig zijn. Ze vragen dingen maar verwachten niet echt antwoordt.
    Mijn zus woont vlakbij Philadelphia als je wil kan ik wel wat regelen dan kan je even weer wat Nederlands babbelen. Maar je hebt vast een druk programma. Je moet het maar schrijven als je haar nummer wilt. Ga er nu weer vandoor. Mijn dag gaat weer beginnen.
    O ja, black friday is ook altijd leuk.

  • 06 November 2013 - 10:23

    Dorothé:

    Hi Femke,

    Beterschap natuurlijk. Leuke inkijk geef je in je leven daar. Het lijkt er dus echt op dat de meiden dus inderdaad zo zijn als in de soaps. Misschien zijn ze vooral zo in groepjes en gaat het individueel beter. Ik heb bewondering voor hoe je erin staat en overal op af stapt. Zo vroeg op staan voor fitness dat zou ik ook niet doen hoor. Fijn dat je wat dingen hebt om naar uit te kijken.

    groetjes,

    Dorothé

  • 06 November 2013 - 14:50

    Esther:

    Heel veel plezier nog Femke ! ik denk aan je
    xxx

  • 06 November 2013 - 16:29

    M.versluys:

    lieve Femke,
    Met plezier je blog gelezen en om niet al te belerend te zijn vind ik het geheel in jouw
    verwachtingen te doen .Je hebt leuke dingen in het vooruitzicht en daar moet je het
    tenslotte van hebben.Als een vlo zou ik wel in je zak willen zitten want een beetje jaloers ben ik
    nu wel een beetje.Het wantrouwen ten opzichten van mensen moet je maar laten varen,je leert
    ervan en je trekt je eigen conclusie,
    Naar het nieuwe adres heb ik 2 kaarten gestuurd hoop dat ze aankomen.
    Vier het geluk met deze lieve gastouders.
    Fem, voor zover beterschap en succes en veel sterkte met alles.
    Veel liefs van Opa en Oma V.

  • 06 November 2013 - 18:20

    Colin Spiegelaar:

    Hee Femke,

    Dit is inderdaad een cultuurverschilletje waar je mee leven moet.
    Zorg dat je blijft proberen! Je kan naast teamsporten vaak ook buitenschoolse clubs joinen.
    Ik zou de student council proberen, omdat je daar als exchange student een nieuwe dimensie inbrengt. Het maken van vrienden kan soms lastig zijn! Zoals je inmiddels weet is Amerika enigszins over de top, het kan zijn dat dit niet bij je past. Toch moet je proberen om uit je comfort zone te stappen en om 'figuurlijk' je mannetje te staan!

    Ik ga er van uit dat het dan goed komt!

    Ik wens je nog heel veel plezier in The States, en ik ben hartstikke jaloers!

    Groetjes Colin

    Ook groetjes van ons en wij willen ook naar New York!!! Lex en Marga

  • 06 November 2013 - 18:30

    Irene:

    Hoi Lieverd,

    Fantastisch hoe je je verslag weer hebt neergezet !
    We blijven enorm trots op je hoor!. Gelukkig heb je weer wat leuke dingen in het vooruitzicht.
    Geniet ervan !
    Beterschap en een hele dikke knuffel mama XXX Love you.

  • 06 November 2013 - 23:02

    Papa:

    Hoi Femke,

    blij dat je aan mijn hart denkt, en je weet wat er op het shirt stond!!

    Ben super trots op je, je bent een volhouder.

    Knuffel van papa

    PS, hier hebben een aantal mensen kinkhoest (whooping cough???), misschien toch even naar de dokter met dat hoestje van je?! ;-)

  • 08 November 2013 - 17:13

    Patricia Versluys:

    hoi femke

    Ik heb grote bewondering voor je hoe je alles aan pakt.Het is zeker fijn dat je een fijn gastgezin hebt waar je goed opgevangen kan worden in slechtere tijden.
    Maar geniet ook maar van de leuke dingen.
    want hier is het al zo snel donker .

    groetjes patricia

  • 08 November 2013 - 17:24

    Patricia Versluys:

    hoi femke

    Ik wilde je nog zeggen dat een puppie ook troost en blijdschap kan geven.
    Ik merk het aan Kyra.ze is al 9 maanden twee cursussen achter de rug en een oorontsteking.
    geniet ervan.

    een poot van kyra

  • 10 November 2013 - 14:38

    Opa Stoelinga:

    Hoi Femke,

    je dacht zeker dat wij je blog niet gelezen hadden dat ik zo laat reageer. maar we waren veel weg en hadden ook nog veel afspraken.
    Maar nu alle tijd om je mooie verhaal op ons gemak te lezen.
    Inderdaad ups en downs, maar je slaat je er goed doorheen zo te lezen. Complimenten hoor!
    Het zal best zo zijn dat de andere meiden jaloers zijn en misschien zien ze in jou ook wel een concurrent!
    Maar het is heel knap dat je steeds weer probeert om contacten te maken, hou dat vooral vol, dan leer je het meest over een heel andere wereld.
    Ik ben ook jaloers op jou, dat jij zo'n mooi programma hebt voor de kerstvakantie. Daar zul je kennis maken met weer andere kanten van Amerika. En een indruk krijgen van Washington en New York. dat lijkt me fantastisch. Geniet er van!

    Fem, veel succes en plezier met alles, we leven met je mee.
    Liefs en groetjes van opa

  • 10 November 2013 - 16:29

    Oma Stoelinga:

    ha, femke,
    fijn dat je zo'n eerlijk verslag schrijft. Na dat getob wordt het natuurlijk niet opeens
    allemaal rozengeur en maneschijn, maar je kan Amerika en de mensen met hun manier van doen nu
    rustiger bekijken en beleven. En je komt er nu toe de wezenlijke verschillen te zien omdat je nu een
    stabielere basis hebt, en niet de hele tijd bezig hoeft te zijn te zorgen zelf te overleven. Maar het blijft natuurlijk lastig de grote lijnen te zien omdat je nu zelf een medespeler in dit levenstoneel bent. Een
    medespeler is per definitie een concurrent op alle terreinen waar je mee gaat doen. Ik vlei me met de gedachte dat in onze cultuur, waar je thuis bent, en de codes kent, echte relaties zonder bijbedoelingen
    meer een deel van het opgroeien uitmaken. En normaal en vanzelfsprekend worden gevonden. Waarbij je elkaar beschermt tegen misleiding en niet gebruikt wordt voor de ander zijn streven in de vriendenkring naar macht en gewin. Heus, ik heb dat ook gehoord van volwassenen, in hun leeftijdsgroep dus. Je bent er niet tegen gewapend, maar houd er rekening mee, en geniet zo veel mogelijk van het vreemde, de andere mogelijkheden en de prachtige kanten van Amerika.
    Zo'n kans krijgt niet iedereen ,je ervaart een andere wereld, maar je moet er wel wat voor doen. En blijf jezelf, onze Femke!
    liefs en groetjes, maak er wat moois van, Oma Stoelinga.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

femke

Actief sinds 05 Juli 2013
Verslag gelezen: 3717
Totaal aantal bezoekers 28129

Voorgaande reizen:

08 Februari 2019 - 15 Juli 2019

Stage Londen

03 September 2016 - 30 Januari 2017

Stage in Parijs

02 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Summer in America 2015

20 Juli 2013 - 23 Mei 2014

exchange year in Amerika.

Landen bezocht: