Winterdays in Georgia - Reisverslag uit Covington, Verenigde Staten van femke Stoelinga - WaarBenJij.nu Winterdays in Georgia - Reisverslag uit Covington, Verenigde Staten van femke Stoelinga - WaarBenJij.nu

Winterdays in Georgia

Door: Femke Stoelinga

Blijf op de hoogte en volg femke

12 Februari 2014 | Verenigde Staten, Covington

Hello guys!

Het is volgens mij alweer even een tijdje geleden maar hier is weer een blog. Niks overtreft mijn geweldige week up North, maar hier is een poging.
Er is niet heel veel gebeurt al heb ik heb wel erg druk gehad. Na mijn snowday weer op school begonnen met normale temperaturen. Ik had die week een soccer meeting en ook gelijk conditie training. Nou dat was een groot succes na 2maanden helemaal niks doen.
Na Maarten Luther king Day begonnen de try outs voor soccer, maar het was 'te koud' om naar buiten te gaan dus bleven we in de gym. In plaats van 2miles hardlopen moesten we super zware krachtsoefeningen en daarna speelden we een beetje. De 2dagen erna gingen we wel naar buiten en moesten er gewoon 2miles hardgelopen worden. Ik tryde out voor keeper samen met nog drie andere meiden die natuurlijk al jaren in het team zaten en waarvan eentje zelfs club had gespeeld. Maar toen vrijdag de lijst werd opgehangen stond mijn naam er wonder boven wonder op!! Maandag gelijk hard getraind met alle keepers samen twee van het jongens team en twee van het meiden team met coach Edgar die in college keeper is geweest in college. Dinsdag hadden we ineens early release omdat het die middag zou gaan sneeuwen... Die dag heeft het een heel klein beetje gesneeuwd maar alles ging dicht en iedereen thuis van het werk. Die woensdag tot met vrijdag ben ik vrij geweest door 'de sneeuw' het heeft bijna niet gesneeuwd misschien een cm dat niet eens bleef liggen.
Afgelopen maandag was onze eerste voetbal wedstrijd in Loganville, ongeveer 30minuten hier vandaag. Na de jongens hebben afgezet in Loganville die om 5:30 moesten spelen zijn wij snel naar de quiktrip gegaan daarna terug naar het stadium om de jongens aan te moedigen, omkleden en dan begon onze wedstrijd om 7:30. Daar sta je dan in een best groot highschool stadium met toch nog best wel wat mensen, waar alle spelers worden opgenoemd en daarna het anthem wordt gespeeld. Alsof ik in een droom zat!! Wel jammer dat mijn naam uitgesproken werd als Femkie stoelink, maar dat moment zal ik noot meer vergeten. Ik begon als keeper, wat ik totaal niet verwachte, deze meiden waar we tegen moesten speelden goed en zaten allemaal in national teams dus waren we aardig kansloos en stonden al snel achter. Na 30min speeltijd vielen opeens de lichten uit, om die weer aan te krijgen zou 30minuten duren dus werd de wedstrijd gestopt en hadden wij dus verloren... Jammer en erg bijzonder om zo het seizoen te beginnen, maar zoals ik zei om nooit te vergeten.
Prom is coming up en ik ga samen met een goede vriend van me heen (als vrienden, dont worry daddy), hij heet Jess en we hebben samen Frans samen. Afgelopen zaterdag toen we toch in Atlanta waren voor Lianne haar dansen zijn wij opzoek gegaan naar een promdress. Lisa wilde graag mee met ons, ze zei ik zou er niet bij zijn met jullie trouwjurk dus wil ik wel mee jullie promdress uitzoeken. Jess en ik hadden afgesproken dat we blauw zouden dragen. Dus na 5blauwe jurken geprobeerd had ik al snel een hele mooie blauwe gevonden, die is het uiteindelijk ook geworden. Het is een blauwe, lange met een schouder en een zilveren rand aan de zijkant. Thea heeft er wel duizend geprobeerd maar kon er geen vinden.
Op dit moment zit ik weer thuis want er kwam een ijsstorm. Op dit moment i er nog weinig van te merken behalve dan dat er overal paniek is. Gisteren werden er opeens wat boodschappen gedaan, water is al opgeslagen en de kaarsen liggen al klaar, de kans is groot dat al het stroom gaat uitvallen. Gisteravond toen de kinderen de kaarsen aan het pakken waren, kwam Tori erachter dat de magnetron het dan ook niet zou doen dus popcorn werd snel gemaakt, ook werden alle telefoons vast opgeladen... Maar tot nu toe is er nog weinig gebeurt behalve dat het nu -3graden Celsius en het een beetje nat buiten is. Ik ben morgen ook nog vrij, vrijdag moet ik misschien weer naar school. Dit wordt de 4e/5e dag vrij door het weer, maar het wordt hopelijk niet van onze winterbreak van volgende week woensdag, donderdag en vrijdag afgehaald.

Afgelopen weekend heb ik alles afgerond voor de trip naar las Vegas en los Anglos. Dat is de tweede week van maart, dus ook alweer bijna. Dan is prom eind maart, de eerste week van april is springbreak en twee weken later komen papa en mama alweer. Allemaal mooie vooruit zichten dus, waar ik super veel zin in heb.
Deze laatste maanden gaan denk ik zo snel voorbij en dan ben ik alweer in mijn oude vertrouwde kleine landje!
We doen het trouwens wel erg goed met de olympische spelen, ik krijg veel sms'jes van Nederlanders en Amerikanen 'you're country won first, second and third place'. Dan ben ik wel weer trots op mijn kleine landje, die gewoon meer dan het grote US wint (voor nu dan haha).

Het gaat hier dus prima, af en toe wat downs en kleine irritaties, maar overal prima!!
Liefs Femke!

  • 13 Februari 2014 - 07:56

    Dorothé:

    Hi Femke,

    Ben heel benieuwd naar je jurk maar dat moet natuurlijk nog even een verassing blijven. Verder gaaf zoals je die wedstrijd beschrijft. Ik zie je al het veld op komen en moves maken alla Usain Bolt bij het horen van je naam ;-) Ik ben blij voor je dat het nu prima gaat na die lastige start.

    Groetjes,

    Dorothé

  • 13 Februari 2014 - 16:25

    Mama:

    Hoi lieverd,

    Mooi verslag weer! Je jurk ziet er schitterend uit ! Ben trots op zo'n mooie dochter en vind het jammer dat ik er niet bij was. Ik gun het Lisa natuurlijk van harte. ooit ben ik hopelijk bij het passen van je trouwjurk.
    Nu nog even schoenen scoren en toch even naar de kapper.
    Bij je trip naar Los Angels en las Vegas wens ik je heel veel plezier en maak ik er nog even een mooie tijd van. Voor je het weet staan wij voor je neus.

    Liefs en dikke knuffel mama

  • 13 Februari 2014 - 17:12

    Papa:

    Don't worry daddy? Ik kom over 2 maanden toch even kijken!!

    Maak je ook veel foto's op prom? Heb je ook zo'n voetbalwedstrijd als wij er zijn? Lijkt mij ook mooi om eens te zien!

    Knuffel van paps

  • 13 Februari 2014 - 23:35

    Elgersma:

    Lieve Femke
    ,Mensenkinderen wat een andere wereld is het daar. tenminste, gezien door mijn (oude) ogen. Als je terug bent zal dat wel even wennen zijn. Maar geniet nu nog maar lekker van al je uitjes, je mooie jurk enz. Liefs van tante Ly

  • 16 Februari 2014 - 19:39

    Opa Stoelinga:

    Hallo lieve Femke,
    Ik ben een beetje laat met een reactie, ik kijk elke dag naar je site, maar we hebben het heel druk gehad. Maar ik vind het heel leuk dit allemaal te lezen.
    Jij hebt duidelijk onze winter meegenomen, wij hebben helemaal niets. Maar daarom schaatsen ze in Sotsi als de beste zeker.
    Jij wordt wel echt amerikaan, spelen in een groot stadion met afroepen van je naam,
    naar de prom in een echte officiele jurk, op weg naar las vegas enz.
    Ik ben ook wel benieuwd naar die jurk, heb je er al een foto van? En nog andere foto"s? bv. van jess?

    Maak er nog maar een mooie tijd van, we leven erg met je mee.
    Veel liefs en groeten van opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

femke

Actief sinds 05 Juli 2013
Verslag gelezen: 582
Totaal aantal bezoekers 28103

Voorgaande reizen:

08 Februari 2019 - 15 Juli 2019

Stage Londen

03 September 2016 - 30 Januari 2017

Stage in Parijs

02 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Summer in America 2015

20 Juli 2013 - 23 Mei 2014

exchange year in Amerika.

Landen bezocht: