Everything new - Reisverslag uit Covington, Verenigde Staten van femke Stoelinga - WaarBenJij.nu Everything new - Reisverslag uit Covington, Verenigde Staten van femke Stoelinga - WaarBenJij.nu

Everything new

Door: Femke Stoelinga

Blijf op de hoogte en volg femke

13 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Covington

Hey allemaal,

Super leuk al jullie berichtjes op facebook, whatsapp, hier of waar dan ook. Echt super leuk dat jullie aan me denken, dat doet me goed ;)

Met ups en down gaat het super goed, eerste week best veel heimwee gehad. Nu gat het stukken beter. Ik ben hier gewoon alweer bijna een maand en kan het nog steeds amper geloven. De tijd gaat erg snel, hoewel soms als ik niks te doen heb de minuten uren lijken te duren.
Het is raar om er nu 'alleen' voor te staan. Maar soms als ik ergens binnen loop of iets zie dat weet ik weer waarom ik dit wilde en ik blij ben dat ik dit doe. Hoe moeilijk het ook is, hoe lang tien maanden nu nog lijken. Dit is wat ik wilde en ik wil, ga en zal dit afmaken!

De eerste keer naar het lake house was super leuk. We bleven daar een nacht slapen en ben de tweede dag op de jetski en in de tub geweest en we hebben superlang maar heerlijk op het water gedobberd. Later die week zijn we nog een keer naar het lake house geweest. Dit keer was Fionna er niet bij maar m'n gastzusje Annabelle uit Duitsland wel. We zijn weer het water op gegaan, dit keer waren de waterski's ook mee en heb dat natuurlijk ook geprobeerd. De eerste keer bleef ik gelijk al een paar seconde staan. Na een paar keer oefenen ging het super goed en blijf ik lang staan!
Begin was heel erg wennen met Annabelle en zij heeft super veel last van heimwee wat mij soms ook veel aan thuis moet denken. Maar nu krijgen we steeds meer een klik, en het is super gezellig. Af en toe gaan we ook samen ergens heen. Vorige week zijn we samen naar downtown Covington gegaan ook wel hollywood of the south genoemd. We hebben de plek gezien waar ze vampire diaries hebben opgenomen.
De laatste week voor school begon moesten we veel dingen regelen en school spullen kopen. Ook hadden Annabelle en ik een amerikaanse sportverklaring nodig van de minute clinic. Na natuurlijk 2uur gewacht te hebben waren we eindelijk aan de beurt. Maar wat hebben wij gelachen daar. Het was in een kamer van ongeveer 3x4 meter, waar we met z'n vieren in zaten een onderzoeks tafel en een bureau stonden. Na wat controles moesten we twee min op onze plek rennen, na die twee minuten moesten we door de kamer lopen als een eend.
De woensdag voordat school begon was er een open huis op school. Daar kon je je rooster ophalen en de leraren ontmoeten. Helaas kon ik weinig kiezen aan mijn rooster. Maar mijn rooster is als volgt, PE (teamsport), Math3, English literature, US historie, marketing principles, science en m'n laatste vak is intro into the business. Maar ik heb marketing priciples afgelopen week ingewisseld voor Frans. De klas was niet heel erg leuk en de dingen die we deden waren erg saai. De meeste leraren zijn super aardig en de meeste ook best goed te verstaan integenstelling tot de meeste studenten. Die hebben bijna allemaal een accent en dan moet ik super goed luisteren om ze te verstaan. Sowieso moet ik wennen aan iemands stem maar bij de leerlingen moet ik extra goed opletten. Iedereen hier in het zuiden gebruikt y'all, eerst ook erg aan moeten wennen maar opzich klinkt het best leuk en ik betrap mezelf er ook op dat ik het begin te gebruiken.

Toen opeens was het alweer vrijdag, mijn eerste schooldag. Deze dag hadden we nog niet echt les maar was meer een kennis maken en regels bespreken. Super zenuwachtig ging om 6uur de wekker en moest ik om 7:09uur met de bus. Gelukkig had ik de eerste vier vakken met Annabelle. De bus was 25 minuten telaat waardoor we ook iets te laat op school waren. Normaal als de bus rond 7:09 komt zijn we rond 5 voor 8 op school, school begint om 8:15. We waren dus iets telaat. Alle bussen waren laat dus uiteindelijk was het geen probleem! Toen we de eerste les (P.E) binnen liepen waren Annabelle en ik de enige meisjes in de klas met 20 jongens.... Later kwam er gelukkig nog een meisje bij, maar als nog weinig meisjes. De maths3 wat we daarna hadden leek allemaal erg moeilijk. Maar nu ik meer dan een week bezig ben is het best makkelijk en heb m'n eerste A (10) binnen :) Literature is erg saai, de lerares is erg sloom wat het saai maakt. De us history is wel erg leuk de leraar die we hebben is erg aardig en helpt ons goed. Frans is eerste klas niveau dus ook erg makkelijk, maar omdat ik nu ineens alles van het Engels naar Frans moet vertalen toch nog wat moeilijk. Science is super saai maar moet wel goed opletten ivm het Engels. Mijn laatste vak business gaat wel leuk worden denk ik, tot nu toe nog weinig gedaan maar de lerares die ik heb (Finley) is super aardig en is ook mijn volleybal coach. Alle vakken zijn opzich niet heel moeilijk, het engels maakt het nu nog even moeilijk. Maar ik weet zeker dat dat over een maand ook niet meer zo moeilijk is. Die vrijdag na school om 15:15 begonnen gelijk de try outs voor volleybal waar Annabelle en ik aan mee deden. Super gezellige meiden waren en vroegen allemaal dingen aan ons. Een ding van de try outs was een mile (1,6km) in tien minuten (dit had ik gelukkig al een keer gedaan thuis). En dit lukte me gelukkig weer. 7 van de 35 meiden was het gelukt.... De rest had maandag nog een kans, lukte het dan niet zat je sowieso niet in het team. Het niveau van het volleybal is super laag en ik zit nu in het varsity team (dat is het hoogste). Annabelle zit helaas niet in het team, maar mag deze week wel mee trainen.

De dagen zijn lang hier voor mij, wakker worden rond 6 uur smorgens, school tot 15:15, volleybal van 15:30 tot 17:30 dan pas rond half 7 s'avonds thuis komen dan eten beetje huiswerk maken en naar bed rond een uur of negen, en dat elke dag.
Met PE had ik de eerste week allemaal fitness testen, rennen (soort piepjestest), opdrukken en sit ups. Ik sport 3uur per dag dus de spierpijn van al het sporten zat er goed in de eerste week.
Ook had ik m'n eerste toernooi met het varsity team. Het niveau is echt zo laag dat ik na de eerste wedstrijd bijna dacht te stoppen. Ik ben toch door gegaan aan het einde ging het beter maar er komen weinig rally's uit. Uiteindelijk hebben we 2 van de 5 gewonnen. Zelf Ken zat te klagen over het niveau!!
Na die zaterdag was ik helemaal kapot van alle nieuwe indrukken, het vroege opstaan en het nog steeds moeten wennen aan het engels. Zondag zijn we naar Atlanta gegaan om te shoppen en ben toch wel verliefd geworden op alle winkels daar. Ook heb ik dit weekend voor het eerst kennis gemaakt met de heftige stormen. En geloof me die was heftig, we zijn zelfs gestopt met autorijden omdat het gevaarlijk werd!

Komende donderdag heb ik weer een wedstrijd met het varsity team. Vrijdag gaan Annbelle en ik met een paar vrienden naar de film en komend weekend is er ook een coca cola event op Ken zijn werk waar we waarschijnlijk heen gaan.
Ook staat six flags volgende week vrijdag oo het programma en de buren vroegen of ik in september ook een keer met hun naar six flags wil. Natuurlijk wil ik dat!!
Genoeg te doen weer helaas is veel wel s'morgens vroeg of s'avonds laat dus weinig slaap weer haha.

Tot snel, kus Femke!
(M'n naam hier is trouwens super moeilijk, en m'n achternaam is onmogelijk. Maar wel grappig hoe iedereen het probeert).

  • 13 Augustus 2013 - 05:41

    Loretta:

    Super leuk Fem!
    Dan leer jij ze toch even volleyballen ;)?

  • 13 Augustus 2013 - 06:29

    Heleen:

    Wat een heerlijk verslag Fem. We volgen het met veel plezier. De eerste maand zit er dus al op en wat heb je al veel gedaan. Zo te lezen zit je in een fijn gastgezin; met een "zusje" ipv 2 broers!!! Geniet van alle leuke en nieuwe dingen, zodat de stille momenten een beetje overschaduwd worden. Keep going and enjoy! Super stoer avontuur!!
    Liefs Heleen

    Ps: ook wij moeten vroeg op hoor ;-(

  • 13 Augustus 2013 - 09:40

    Marga Spiegelaar:

    Wat een geweldig mooi verslag Femke. Vet stoer van je dat zo flink doorzet in wat moeilijker momentjes. That's the spirit. Uiteindelijk kom je er alleen maar sterker uit. Wat heb je al veel meegemaakt zeg in zo'n korte tijd. Alleen al dat Lake house. Wauw.
    Jammer dat het niveau wat laag is wat betreft je volleybal. Je hebt er uiteindelijk wel een leuke vriendinnenclub bij. Ook gezellig.Je kan toch ook na drie maanden wat anders qua sport kiezen?
    Super leuk om je zo te volgen. Geniet van alles en maak er een mooie tijd van!!
    Liefs Marga

  • 13 Augustus 2013 - 10:36

    Papa:

    Super goed man, heerlijk te lezen dat je lekker bezig bent. en een A op wiskunde, terwijl ik je niet eens geholpen heb!!

  • 13 Augustus 2013 - 11:05

    Mama:

    Hoi lieverd wat een ontzettend goed en uitgebreid verslag heb je geschreven. Heb het met veel plezier gelezen. Heel veel plezier en maak er een mooie tijd van. Dikke kus mama xx

  • 13 Augustus 2013 - 13:24

    Dorothé:

    Hi Femke,

    Lekker sportief ben je bezig zeg. En een mile in 10 minuten is toch mooi 9,6 km/u. Ik denk dat sporten ook wel goed is om alle indrukken te verwerken. Al is het niveau niet wat je gewend bent, de gezelligheid en de beweging kan je veel goed doen.

    Ook mijn complimenten voor je verslag. Heel informatief en leuk geschreven.

    Veel groetjes van de Barendrechters,

    Dorothé

  • 13 Augustus 2013 - 21:30

    Opa Stoelinga:

    Hoi Femke,

    Fijn dat je zo'n uitgebreid verslag schreef, we krijgen een beetje een beeld van wat je beleeft.
    Alle mooie, spannende dingen en ook dat het wel eens een tikje moeilijk is. Maar dat houd je zeker vol.
    De school lijkt me wel heel anders dan in Assen is het niet? Het ziet er niet al te moeilijk uit.
    Klopt het dat de meeste leerlingen gekleurd zijn? Dan zullen jullie wel opvallen.
    Je krijgt al een beetje een indruk van de amerikaanse way of life zo te lezen. Dat lijkt mij ook heel interessant.
    Dat te beleven was inderdaad wat je wilde, dus geniet er van.
    Heel veel succes en plezier met je avonturen, wij kijken uit naar de volgende verhalen

    Groeten en veel liefs Opa

  • 13 Augustus 2013 - 22:05

    Tante Ly:

    Lieve Femke,
    Wat een leuk verslag. Ja, 2 "vreemde" talen lijkt me helemaal moeilijk. Goed dat je dagen zo gevuld zijn.
    Je hebt de goede instelling: dat is waarvoor je gekomen bent en de moeilijke momenten gaan voorbij, hoe dan ook. Hou je taai, liefs van tante Ly

  • 13 Augustus 2013 - 22:42

    Oma Stoelinga:

    hoi femke,
    super verslag, hoor! Ik hoop wel dat je de verslagen in het Nederlands blijft schrijven, jij went al aardig aan het Amerikaans, geloof ik. Maar je moet ook wel, want een leraar probeert nog wel verstaanbaar te zijn, hij heeft de bedoeling begrepen te worden, dat is zijn vak, en hij moet een voorbeeld zijn. Dat is
    net zoals voor mij de Engelse en Duitse radio en T.V., de nieuwslezers en documentairemakers geven mij geen moeilijkheden, ik versta ze in het algemeen goed, maar o wee als er dan een film of zo komt, dan heb ik de ondertitels erg nodig, en die krijg jij er niet bij! Maar ik neem aan dat je klasgenoten als ze er aan denken je wel behulpzaam zijn, maar je mist natuurlijk vooral in die begintijd veel van de onderlinge gesprekken en opmerkingen. Knap hoor om daar doorheen te worstelen. ik begrijp dat de keuze wel beperkt is in de vakken, en ook dat je er toch zoveel van snapt dat je ziet dat je dat niveau wel aan zal kunnen. Goed van die wiskunde! Alleen jammer dat het volleybal niet zo geweldig is, maar misschien zit jij zo in het schoolteam, en in het regionale team, en als je nog even je verblijf kan verlengen word je prof.! En wie weet wat je op kan steken van de andere sporten die nog aan de beurt komen. Zitten er in elke groep verschillende leerlingen, en zijn er aldoor meer jongens dan meisjes?
    Geniet van deze tijd, leer de mentaliteit kennen, maak vrienden, en blijf ons op de hoogte houden van de eigenaardigheden van je leeftijdgenoten aan de overkant en van die andere maatschappij!
    groetjes
    oma

  • 14 Augustus 2013 - 13:24

    Koos:

    Top verslag Femke en het krantenartikel is geweldig. Ben super blij dat het goed gaat daar. Geniet er van!

  • 22 Augustus 2013 - 10:54

    Wam.versluys:

    Stoere Femke in alle opzichten,
    Met grote belangstelling je verslag gelezen en vinden het geweldig
    dat je naar nivo,s hoger gaat,maar je bent genoeg gemotiveerd om
    dat allemaal te willen.
    Ongetwijfeld zullen er momenten zijn die minder aangenaam zijn,maar is dit niet overal.
    Fem, ik heb nu je e-mail adres dus stuur ik je gauw een e-mail met persoonlijke berichten.
    Dus voorlopig tot het volgende geschrift.Knuffel opa en oma v.

  • 25 Augustus 2013 - 16:44

    Patricia Versluys:

    lieve femke
    wat een schitterend verhaal weer.Ik heb heel veel respect voor je hoe je je er door heen slaat.
    Hierboven staat mijn e-mail adres nog een keer die je van irene nu ook hebt.
    Zodoende kunnen we een keer mailen.
    Er is een vakantiekaart onderweg maar dat zal wel heel lang duren voordat die aankomt.
    liefs patries en stijn

  • 01 September 2013 - 21:11

    Lena:

    Moi wichie,

    Leuk hoor om je zo te volgen....vanaf het kouwe kikkirlandje waar het wonder boven wonder nog steeds zomer is ( daarover spreken we later " weet je nog van die mooie zomer toen femke in amerka was" ) ....ik dwaal af....maar vanaf het kouwe kikkerlandje hoor ik die ouders van jou trots over je spreken...... Fijn hoor.
    Laat je niet omkopen he als nederlandse volleybal coach.....
    Geniet ervan en niet met mate!
    Kussie lena en co

  • 12 September 2013 - 15:28

    Sigrid Dijkstra:

    Hallo Femke.Mijn naam is Sigrid Dijkstra en ik ben een oude jaargenoot van Jorn toen we op het Dominicus College zaten.Ik woon mijn hele leven al in Nijmegen.Ik heb bijvoorbeeld nog gestijldanst met Jorn vroeger!Ik wil je veel succes en plezier wensen in Amerika.Kom als je terug bent gerust een keer langs met je vader en moeder en Tjalle en Sietse!groetjes van Sigrid.

  • 13 September 2013 - 15:21

    Sigrid Dijkstra:

    Hoi Femke.Tweede berichtje van Sigrid:ik ben natuurlijk ook opgegroeid met Irene en haar familie!!We woonden naast elkaar in Neerbosch Oost Nijmegen toen we nog piepklein waren!!Later is Irene naar het Tolhuis verhuisd en wij(ik heb nog 2 zusjes) naar de Meijhorst in de Dukenburg Nijmegen.We hebben veel samen gespeeld!groetjes van Sigrid!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

femke

Actief sinds 05 Juli 2013
Verslag gelezen: 937
Totaal aantal bezoekers 28131

Voorgaande reizen:

08 Februari 2019 - 15 Juli 2019

Stage Londen

03 September 2016 - 30 Januari 2017

Stage in Parijs

02 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Summer in America 2015

20 Juli 2013 - 23 Mei 2014

exchange year in Amerika.

Landen bezocht: