California, concussion & boyfriend all in one blog - Reisverslag uit Covington, Verenigde Staten van femke Stoelinga - WaarBenJij.nu California, concussion & boyfriend all in one blog - Reisverslag uit Covington, Verenigde Staten van femke Stoelinga - WaarBenJij.nu

California, concussion & boyfriend all in one blog

Door: Femke Stoelinga

Blijf op de hoogte en volg femke

07 April 2014 | Verenigde Staten, Covington

Hey allemaal

Sorry sorry sorry, het is even geleden maar ik heb mijn redenen: school, awesome reis naar het westen, voetbal, een vriendje, een hersenschudding en dus weer wat ziekenhuis bezoekjes, prom etc, maar ik zal bij het begin beginnen.
Op school ging het goed en voetbal was begonnen zoals ik in mijn vorige verslag schreef. Dus de dagen waren lang met elke dag trainen tot 17:30 en 2x in de week een wedstrijd om 17:30 of 19:30. Het ging goed en we wonnen veel.
Van 8maart tot 15maart ben ik samen met een meisje die ik een tijd terug ontmoet had op een van de reizen van de organisatie gegaan. Wij gingen op de western explore trip. Eerst vlogen we van Atlanta naar Las Vegas. Die avond ontmoette we iedereen en hadden en een pizza/pool party, het was een super gezellige groep met nationalities Dag twee gingen we over de hele wereld. Dag twee gingen we naar de strip en hebben we New york new york, venetian, hoogste hotel in Vegas, een Vegas show en de bellacio gezien. De derde dag gingen naar de grand Canyon en onderweg zijn we bij de hooverdam gestopt. De volgende dag was onze reis van Las Vegas naar LA. Die avond gingen we naar Venice Beach en Santa Monica, en uiteten bij de Italiaan waar alle Italianen zich natuurlijk wel thuis voelden. Later die avond naar ons hotel waar we natuurlijk weer een poolparty hadden. Volgende dag optijd op en op naar rodeo drive, waar we een hele goede grap uitgehaald hebben waar veel mensen intrapte. We lieten een jongen van de groep voor ons uitstappen en wij deden of hij heel bekend was wij gillen en foto's maken en het werkte iedereen kwam aan rennen met camera's. Daarna gingen we naar de pharmes market, waar vaak bekende mensen zijn, maar helaas niet toen wij er waren. Daarna naar Beverly hills, Hollywood sign en walk of Fame waar een première was, die avond hadden we bij het rock café gegeten. De laatste dag gingen we naar Disney World. Het weer was super, de mensen waren super en ik heb super veel mooie dingen gezien kortom een super week!!
Toen ik terug kwam had Jess me opgehaald en zijn een samen naar waffle house gegaan. Eenmaal thuis begon gelijk alle drukte al, opa en oma waren over uit Philadelphia omdat Taylors verjaardag bijna was.
Die maandag had ik een voetbal meeting en dag erna ging helaas de wedstrijd niet door door het slechte weer en dus ook geen training. De wedstrijd werd de volgende dag ingehaald... De eerste 10 minuten toen we 2-1 achter stonden, dook ik voor een bal om die tegen te houden maar werd hard in het hoofd getrapt. Veel kan ik me er niet meer van herinneren. Ik herinner alleen het moment dat iets mijn hoofd raakte het volgende dat ik herinner is het veld afgeholpen worden. Ik werd na een tijdje opgehaald, ik kon het licht niet aan en niet zelf meer lopen. Ik ben gelijk gaan slapen, de volgende ochtend naar het ziekenhuis/dokter geweest en het was/is een hersenschudding. Ik moest vier dagen thuis blijven en dan mocht ik proberen om weer naar school te gaan. Ik ben uiteindelijk vijf dagen gebleven met veel hoofdpijn, duizelig en bijna flauwvallen en overgeven. Die week nog weer erg rustig aan gedaan, maar die zaterdag was mijn eerste en laatste prom van mijn leven. Daar moest ik heen, dus na lang zeuren de dokter overgehaald ik mocht heen!! Eerst foto's maken met gastzusjes en onze dates, daarna met Jess zijn vrienden en toen waren de foto's eindelijk klaar. Jess en ik zijn samen uiteten geweest bij Applebees en daarna op naar Atlanta waar prom was. Ookal heb ik veel gezeten omdat ik veel hoofdpijn had, het was een super leuke en gezellige avond! Mijn laatste weken zijn best saai geweest op prom na dan, ik kan en mag weinig met die hersenschudding wat me helemaal gek maakt.. Ik heb nu springbreak en we gaan woensdag en donderdag naar Savannah hier in Georgia, We gaan een paar tours doen en met een gids zeedieren onderzoeken, hopelijk ook nog even naar het strand als het weer goed is en we tijd hebben.
De laatste twee maanden zijn ingegaan en dat voelt raar, afscheid nemen wil ik nog niet aandenken maar thuis zijn in mijn eigen huis eigen kamer met papa, mama, m'n broers en vrienden om me heen, kan niet wachten! Papa, mama en de jongens komen al super snel, ik heb super veel dat ik ze wil laten zien, en heb al veel plannen gemaakt.

Liefs Femke.

  • 07 April 2014 - 07:42

    Marga Spiegelaar:

    Mooi verslag Femke!
    Wat een geweldige trip naar Californie. Deze heeft Colin ook gedaan.
    Gelukkig dat je naar de prom bent geweest. Mooie foto's daarvan gezien. Enne boyfriend??
    Dat wordt moeilijk afscheid nemen...
    Heel veel plezier nog de laatste weken en geniet van het weerzien van je ouders en broers.
    Liefs Marga en de rest

  • 07 April 2014 - 12:22

    Papa:

    Dat was lekker wakker worden!! Spreek je vanavond??

  • 07 April 2014 - 15:48

    Opa Stoelinga:

    Lieve femke,
    Wat een belevenissen allemaal. Ik hoorde al van mensen hier die foto's hadden gezien Ik ben benieuwd om als je terug bent ook uitgebreid van alles te zien en te horen. Want ik denk dat je zo'n beetje heel Amerika wel hebt gezien, in ieder geval de spannende plekken.
    Ik hoop dat de hoofdpijn nu langzamerhand over gaat. En hoe is het met de nek?
    Zo'n Prom is wel een hele belevenis in een schooljaar merk ik. Heeft ieder jaar dat elke keer?
    Wordt er dan alleen gedanst of zijn er ook andere activiteiten? In ieder geval moeten we die foto's ook allemaal zien. Ik hoorde al dat jij een hele mooie jurk had gekocht. En was jeff ook erg officieel?
    Het begint nu inderdaad op te schieten. maak je het hele schooljaar af of moet je eerder weg nu er door de winter vertraging is opgetreden?
    Ik denk dat papa en mama best wel blij zullen zijn als je weer terug bent, en ook je broers. Maar daar in Amerika weer afscheid nemen is natuurlijk wel een beetje moeilijk. Zo is het altijd, er zijn steeds plussen en minnen. maar de ervaring die je hebt opgedaan en nog opdoet heb je voor je hele leven. Dat neemt niemand je meer af.
    Bedankt voor je verhaal en geniet nog van de tijd die rest. We leven steeds met je mee. opa

  • 07 April 2014 - 16:05

    Sietse Stoelinga:

    Zie je 25 april !!!!

    XX je broertje ;)

  • 07 April 2014 - 17:49

    Oma Stoelinga:

    hoi femke,, jij beleeft nog eens wat, zeg! Als ik niet zo oud was zou ik hartstikke jaloers zijn. Nu ben ik blij dat ik zelf rustig thuis kan blijven en al die belevenissen kan lezen. Langzamerhand wordt jouw reisverslag wel een heel boek. Wordt volgend jaar uitgegeven, denk ik : ""Lieve oma Stoelinga, ik was in Amerika!.", als strip voor middelbare scholieren dagelijks in de volkskrant. Maar wel misschien een verklarende namenlijst erbij. Jess is je vrind, begrijp ik, maar wie was nou ook weer
    Taylor? En gingen jullie allemaal samen naar die prom? en kom je dan ook weer samen thuis? Had iedereen zo'n mooie jurk, en altijd in dezelfde kleur als het hemd van de jongen, of z'n shirt, of hoe kleedt zo'n jongen zich? Het zal er wel leuk uitzien, wat is er voor muziek? Wordt er gedanst? Ook stijldans? En gezoend? Ook iets gedronken, neem ik aan, geen alcohol zeker? Wat drink je bij zulke
    gelegenheden? Kan je het vergelijken met een "gala" op een nederlandse school ?
    het is wel leuk om met al die sporten kennis te maken, maar mis je niet de hechtheid van een echt trainend team zoals je hier in clubverband hebt? of misschien is dat daar ook, maar je komt er niet aan toe. Je ziet wel veel, zeg, druk, druk, en dan nu die narigheid van een hersenschudding er bij! als je ziek bent kan je toch het beste in je eigen bed liggen, en door je eigen moeder vertroeteld worden.
    Dat wordt wel een heel ander leven weer, als je terug bent. Maar niemand kan je dit afnemen, dit waren jouw eigen ervaringen, goede, en minder leuke natuurlijk, maar uniek voor jou! En het is helemaal top
    om dat volgende maand aan papa en mama en de jongens te laten zien: kijk zelf, zo is het hier, en dat heb ik meegemaakt."
    Enfin, ik wens je weer het allerbeste, geniet nog even, en veel dank voor je verslag! oma

  • 08 April 2014 - 20:02

    Gonny:

    Hoi Femke, leuk hoor om je verhalen te lezen. Wat een ervaringen en belevenissen. Veel plezier nog met alle dingen die je doet en beleeft. Straks ook gezellig met the Family. Ben benieuwd of je met Engelse tongval spreekt als je weer hier bent. Groetjes en tot in de zomer, Gonny

  • 09 April 2014 - 10:59

    0pa En Oma Versluys:

    9 april,
    wat zal jij moeten wennen in die koude kikkerlamfje maar overigens wel weer gezellig voor Tjalle en
    Sietse.

  • 09 April 2014 - 21:30

    Wam.versluys@kpnplanet.nl:

    Lieve Femke, Je jaar zit er bijna op en dan weer terug naar de werkeleid,alhoewel je naar ik aanneem
    geen onaardig jaar hebt gehad wel met ups en downs maar zo zit het jleven in elkaar.
    onthoud het goede en vergeet wat minder leuk was.
    Het is fijn om je weer te zien en te babbelen
    Dejongens zijn ook weer blij om je te zien.En Papa en Mama zijn blj je weer in hun armen te
    sluiten.ieve Femke ik houd het kort want ik heb een beetje pijn aan mijn gebroken enkels.Later meer hierover.Veel Liefs Van Opa en Oma V.


  • 10 April 2014 - 14:34

    Rini Ten Duis:

    Hoi Femke
    wat een leuk verhaal alleen die trap tegen je hoofd natuurlijk niet.
    Ik heb vanmorgen foto's gezien samen met je vriend. Wat zagen jullie er mooi uit. Wat een prachtige jurk en bijpassende schoenen. Hopelijk is de hoofdpijn nu over en kun je nog genieten van de korte tijd die je nog in de USA bent. Nog een hele fijne tijd daar en geniet straks van je familie.
    Ben erg benieuwd naar de verhalen van je moeder als ze weer terug is.
    Groetjes,liefs uit Gieten.


  • 12 April 2014 - 15:21

    Dorothé:

    Hi Femke,

    Je maakt ook alles mee daar in Amerika.... helaas niet alleen de leuke dingen op je trips maar ook de trap tegen je hoofd en dan ook nog 'love in the air' .... dat zet altijd alles helemaal op zijn kop. Ik wens je toe dat je je nog volop van alles kunt genieten die komende maanden en dat dat in het kwadraat mag zijn samen met je broers en ouders.

    Groetjes,

    Dorothé

  • 19 April 2014 - 09:26

    Tante Ly:

    Lieve Femke,
    Wel een beetje laat met deze reactie, maar goed bedoeld. |Ik lees je verslagen met open mond en wat ben je toch een bofkont dat je dit allemaal mag meemaken. Wat heerlijk dat het niet lang meer duurt en je kan je familie weer in levende lijve knuffelen. Het zal moeilijk zijn om dit in vergelijking "saaie" leventje weer op te pakken als je terug bent (dat heb je zelf in de hand), maar deze ervaring neemt niemand je meer af. Fijne tijd gewenst. Liefs van tante Ly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

femke

Actief sinds 05 Juli 2013
Verslag gelezen: 891
Totaal aantal bezoekers 28092

Voorgaande reizen:

08 Februari 2019 - 15 Juli 2019

Stage Londen

03 September 2016 - 30 Januari 2017

Stage in Parijs

02 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Summer in America 2015

20 Juli 2013 - 23 Mei 2014

exchange year in Amerika.

Landen bezocht: