A christmasbreak with a smile on my face! - Reisverslag uit Covington, Verenigde Staten van femke Stoelinga - WaarBenJij.nu A christmasbreak with a smile on my face! - Reisverslag uit Covington, Verenigde Staten van femke Stoelinga - WaarBenJij.nu

A christmasbreak with a smile on my face!

Door: Femke Stoelinga

Blijf op de hoogte en volg femke

08 Januari 2014 | Verenigde Staten, Covington

Hey allemaal,
Om te beginnen allemaal een heel gelukkig nieuw jaar!

Ik heb mezelf de laatste weken betrapt met een grote lach op m'n gezicht. En heb een van de mooiste vakanties van m'n leven gehad. Die zelfs nog niet eens over is, gisteren had ik sowieso vrij maar het is vandaag te koud om naar school te gaan. Het is hier 14F (-10C) ze voorspelde -14F (-25). Helaas is het morgen 'warmer' en gaan we gewoon weer naar school.
Mijn vakantie begon twee weken geleden met een christmas party van opa en oma. Met de hele familie alle broers en zussen van opa brunchen bij hun thuis.
Christmas eve gingen we met z'n alle naar de kerk, maar dat was niet hoe ik het gewend was. Veel kinderen speelde muziek of zongen een liedje. Tory zong een paar liedjes met wat vriendinnetjes en Liane danste ballet. Aan het begin van de dienst kreeg iedereen een kaars die aan het einde van de dienst tijdens het zingen van silent night een voor een werden aangestoken.
Voor de volgende morgen op kerstochtend wilde ze om 5uur al opstaan om cadeautjes uit te pakken, daar hebben we verandering in gebracht en naar 8uur veranderd. Annabelle zou met haar gastouders (mijn oom en tante Micheal en Kelly) langskomen met haar cadeautjes en ook opa en oma kwamen weer langs. Er waren super veel cadeautjes, het beeld van kerst ochtend klopt dan wel echt weer als in de films. Ik heb ook best veel gekregen, kleren, make up, toilet spullen echt meiden dingen maar erg leuk ook kreeg ik een bullbog T-shirt! Die middag voordat we naar Kelly en micheal gingen voor nog meer cadeautjes, hebben we Taylor (9jaar) verteld dat Santa Claus niet echt was (hij was eerst boos, maar daarna zei die dat die dat natuurlijk al lang wist....). Die middag bij micheal en Kelly deden we met de kinderen onze lootjes (stuk makkelijker zonder surprise en gedicht) en kregen we van alle ooms, tantes en opa en oma nog cadeautjes (geld!).
Hier hebben ze maar een kerstdag en vroegen Michael, Kelly en Annabelle of wij (kinderen) met hun en Glenda en Mike (andere oom en tante) mee wilde naar South Georgia the swamp okefenokee. Dus die volgende ochtend vroeg op eerst even snel met de hele familie Stoelinga skypen die allemaal samen waren om kerst te vieren, en ik vrolijk toegezongen werd op de vroegen morgen!! Daarna de vier uur lange reis naar South Georgia. De okefenokee viel wat tegen, door de kou waren veel dieren niet te zien, we hebben een krokodil in het wild gezien en drie in de kooi. We sliepen die nacht in een hotel met z'n alle Annabelle, Thea en ik sliepen samen en hebben het erg gezellig gehad. De volgende dag zaten we samen in de auto met z'n drieën en hebben we luid meegezongen met luke Bryan.
Die avond kwam de zus van Thea met haar vriendje, die bleven tot dat wij weg gingen en komen deze week weer terug om nog een weekend met Thea door te brengen. Twee dagen later gingen we naar de Fox (een super groot en mooi theater) waar Liane in the nutcracker danste. Daarna aten we gezellig ergens en ging de lange 12uur duurde reis beginnen, op naar het noorden. We gingen naar Lisa haar familie die in Pennsylvania wonen. Toen we om 5:15am aankwamen moesten we natuurlijk gelijk de cadeautjes uitpakken die de kerstman had achtergelaten. Ik had weinig tot niet geslapen in de auto en was blij toen ik om 6:30am eindelijk naar bed kon. Toen we rond 12uur wakker gemaakt werden moesten we even hallo zeggen tegen de familie die bijna weg ging (vast goede eerste indruk). Daarna hebben lang zitten praten met mijn twee nichten van 21&26 die nog wel bleven zij hebben ons een paar dingen laten zien in de buurt, onder andere de wawa (populaire tankstation) een paar colleges en het huis waar de jongste van 21jaar woont met acht meiden....
De tweede dag gingen we Philadelphia in en zagen we liberty bell, een macys show en zagen we de plek waar de Declaration of Independence en aten we in Reading terminal en at ik een traditionele cheesesteak.
Ik ben dit jaar ingegaan zonder oliebollen, vuurwerk, Ik hou van Holland en een glaasje champagne. Al heb ik het wel allemaal langs zien komen op Skype toen ik samen met papa, mama en Sietse aan het skypen was tijdens jullie jaarwisseling. Wel heb ik spelletjes gespeeld en the Ball drop gekeken. Om 00:00 zeiden we gelukkig nieuwjaar, gingen de kinderen naar buiten om met potten en pannen lawaai te maken, gaven we Thea haar cadeautjes die 1januari jarig was, haar sweet 16! En lagen om 00:30 in bed, dus hebben Thea en ik ons eigen nieuwe jaar maar gevierd tot een uur of 4:00. De middag van 1januari kwam alle familie over voor een vroege avondmaaltijd.
Onze planning was om vrijdag naar new york te gaan. Maar Lisa maakte ons donderdag ochtend wakker en zei, als we naar new york willen moeten we nu gaan want vanavond komt een hele heftige sneeuwstorm en dan kunnen we niet gaan morgen door de hoeveelheid sneeuw. Dus om 10:00 uur waren we opweg om de kinderen weg te brengen want die wilde niet mee en gingen Baxter, Lisa, oma, Thea en ik opweg naar New york!! 1,5 uur met de auto en 1 uur en 15 min me te trein. Toen we in new york waren liepen we een beetje rond en zagen we time Square en gingen we wat eten in het hard rock café. Daar hadden we afgesproken met Lindsay (nicht van26) die komt vaker in new york en zou ons helpen met de weg enzo. Na het eten liepen we gewoon een beetje rond en was het alweer 5uur. Dus snel met de metro naar het 9/11 mermorial maar omdat er een super lange rij stond, het erg koud begon te worden en de eerste vlokken langzaam vielen, hebben we alleen de plek waar de twin towers stonden gezien en zijn we niet naar binnen gegaan. We zijn toen met de Ferrell langs het Vrijheidsbeeld gevaren maar toen we op de helft waren, belde en smste iedereen ons op vanuit Philadelphia of we al op de terug weg waren omdat de sneeuwstorm daar al begonnen was en er al een paar inches lag... Snel de volgende boot terug genomen, snel nog een paar dingen gekocht en de trein van 7:40pm genomen. Twee en half uur later waren we eindelijk op het station en vier uur later met 15 Miles per uur waren we dan eindelijk veilig thuis gekomen de volgende morgen lag er 6inches sneeuw. Die twee dagen hebben we rustig aan gedaan, met familie bij elkaar gezeten, gegeten en geshopt in Delaware, waar je geen taxes hoeft te betalen. Zaterdag avond was een belangrijke football wedstrijd op tv waar Philadelphia in speelde die moest natuurlijk bekeken worden.
Zondag gingen wilden we rond acht uur smorgens weg gaan maar dat werd iets later omdat het nog aan het vriezen was en alle straten met ijs bedekt waren. Uiteindelijk kwamen we om 11am aan in Washington DC en hebben we er een uur over gedaan om een parkeerplek te vinden. Toen we dat uiteindelijk hadden duurde het ook weer even om een restaurant te vinden. Na het eten zijn we stukje verder gereden langs het White house en zijn we een stukje verder gereden en hebben we het Washington monument, Lincoln memorial, Vietnam wall, world war 2 memorial en het Arlington national cemetery. Waar ze elk uur een unknown solider herdenken.

Kortom een leuke vakantie en veel nieuwe dingen gezien en mensen ontmoet.
Dit is mijn mooiste jaar van mijn leven, maar ook gelijk het moeilijkste jaar van mijn leven.
De hiemwee viel heel erg mee rond de kerst en jaarwisseling al mis ik iedereen zeker wel en zeker mijn lieve vriendinnetje Kirsten, al zijn we allemaal manieren aan het zoeken om aan een goedkoop vliegticket te komen haha.
Gelukkig heb ik wel een heerlijk vooruitzicht dat het nu zeker is dat papa, mama, tjalle en Sietse komen op 24april!

Ik zal nog een poging doen om foto's hier op te zetten maar weet niet of dat gaat lukken. Ik heb al wel wat foto's op Facebook gezet voor de mensen die Facebook hebben.
Bedankt voor al jullie lieve kerstkaartjes!
Liefs Femke.

Trouwens nog even een ingewikkelde uitleg over m'n adres.
Mijn adres is:
1660 Davis fors road
Covington, GA 30014

(1660 GEEN 1600, het komt op een of andere manier wel aan, als je geluk hebt, maar het doet er een stuk langer over)
Ik verstuur mijn kaartjes vanuit Brown bridge road, Brown bridge road is inderdaad de straat van m'n oude gastgezin, maar daar is het kantoor van mijn gastvader ook.

  • 08 Januari 2014 - 09:37

    Marga Spiegelaar:

    Hai Femke,

    Super leuk verhaal zeg!
    Fantastisch dat je in zo'n korte tijd al zoveel hebt mee gemaakt en gezien.
    Keep that smile and enjoy!!!!
    Liefs Lex en Marga

  • 08 Januari 2014 - 09:38

    Dorothé:

    Hi Femke,

    Wat een verhalen en wat een belevenissen allemaal. Ik denk dat je wel wat hebt om op te teren om het gewone schoolleven weer aan te kunnen. Verder een leuk vooruitzicht dat je ouders en Sietse op bezoek komen en dat je die alles kunt laten zien.

    Het adres heb ik veranderd... ik hoop dat je geen post gemist hebt door de verkeerde zip.

    Groetjes,

    Dorothé

  • 08 Januari 2014 - 11:33

    Mama:

    Hallo lieve dochter van me,

    Ook ik heb met een enorme glimlach je fantastische verhaal gelezen. Wat heb je veel beleefd in een korte tijd. Volgend jaar zul je met een enorme glimlach weer terug aan die mooie tijd denken.
    Maak er nog een mooi tijd van. Voor je het weet staan wij op de stoep.
    Heel veel liefs en warme knuffels vanuit een warm Assen. Mama

  • 08 Januari 2014 - 14:30

    Annet Van Den Bosch:

    Hallo Femke,
    Ik heb net je moeder gesproken en ze vertelde enthousiast dat er weer een nieuw verslag van je te lezen is over je belevenissen van je kerstvakantie! Tjonge wat maak jij indrukwekkende dingen mee, en Gelukkig steeds meer leuke!
    Je schrijft erg leuk en daardoor breng je ook een "smile" op andere gezichten.
    Knap hoor!
    Fijn vooruitzicht dat je familie binnenkort komt. Daarna gaat het helemaal snel en kom je alweer terug.
    Geniet daarom de komende maanden enorm bij alles wat je gaat doen, en succes met alles!

    Groetjes van ons allen!

  • 08 Januari 2014 - 19:46

    Opa Stoelinga:

    Hallo lieve Femke,

    Inderdaad een heel leuk verslag. En wat een indrukken zul je hebben opgedaan. Dat moet allemaal vast nog een beetje beklijven. aar je leeft nu wel in een heel gezellige familie en vriendenkring lijkt me.
    Geniet er vooral van. Uit je verhaal kan ik niet alle relaties en verbanden snappen, maar ik begrijp wel dat jij je daar als een vis in het water voelt. En dat is heel fijn.
    Jullie zitten in de winter en wij hebben meer lente. Dat had je ook niet gedacht toen je naar Georgia ging?
    hat was leuk dat we elkaar allemaal zagen met kerstmis. Zo houden we lekker contact. n ook via dit soort briefjes.
    Geniet heerlijk verder, verken Amerika nog meer en vertel ons af en toe wat van je ervaringen.
    Heel veel groeten, opa

  • 10 Januari 2014 - 11:32

    Papa:

    Hoi little Fem,

    blijft leuk om je belevenissen zo beschreven te zien. Veel hadden we al gehoord natuurlijk.
    Blijf vooral genieten, en leg kleine ergernissen maar naast je neer.

    Tot over ??? dagen!!

    Papa

  • 11 Januari 2014 - 09:52

    Lena :

    tjonge jonge jonge…….. ik word wel geconfronteerd dat ik een klein provinciaals burgertrutje ben nadat ik zon verhaal van jou lees….. GEWELDIG!!!!!!
    Prachtig zoals je schrijft!
    Niet de dagen gaan tellen hoor tot pa en ma met je broers komen…..geen afstreep kalender maar lekker blijven genieten van alles wat er op je pad komt en is gekomen……en dat is niet niks.
    Nou lieve Femke smok uut asn.

  • 12 Januari 2014 - 11:03

    L.Elgersma:

    Lieve Femke,
    Vandaag keek ik pas of er nog nieuws was en ja, hoor, een heel lang verslag. Ik was zo overdonderd door dat moderne "skypen" dat ik haast niets kon zeggen. Ik had dus ook een hele leuke drukke kerstdag. Maar wat jij allemaal beleeft!!!!! Ik word er al moe van als ik het lees! Geniet maar lekker van alles. Wat heerlijk dat ze allemaal komen eind april! Liefs van tante Ly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

femke

Actief sinds 05 Juli 2013
Verslag gelezen: 512
Totaal aantal bezoekers 28091

Voorgaande reizen:

08 Februari 2019 - 15 Juli 2019

Stage Londen

03 September 2016 - 30 Januari 2017

Stage in Parijs

02 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Summer in America 2015

20 Juli 2013 - 23 Mei 2014

exchange year in Amerika.

Landen bezocht: