Back in The States - Reisverslag uit Covington, Verenigde Staten van femke Stoelinga - WaarBenJij.nu Back in The States - Reisverslag uit Covington, Verenigde Staten van femke Stoelinga - WaarBenJij.nu

Back in The States

Door: Femke stoelinga

Blijf op de hoogte en volg femke

08 Juli 2015 | Verenigde Staten, Covington

Daar sta je dan weer op Schiphol, dit keer was het maar voor vijf weken maar afscheid nemen blijft moeilijk.
Ik vloog eerst naar Parijs en toen van parijs naar Philadelphia, hier zou ik een paar dagen blijven met mijn gastgezin die daar op vakantie waren. Elk jaar met kerst en in de zomer gaan zij naar Philadelphia waar Lisa haar familie woont.
Na een reis van totaal 12 uur landde ik keurig oprijd in Philadelphia.
Ik moest een uur wachten in de rij bij de douane en schoot niet op en er waren strenge controles en toen kwam het, ik kwam het land niet in... Er werden rare vragen gesteld en ik werd uiteindelijk naar een tweede Security gestuurd. Telefoons waren niet toegestaan het duurde allemaal er lang, en ik kon niks van me laten horen op een kort sneaky sms'je na, (gast) familie erg in paniek. Ik moest in een soort wachtkamer wachten waar viel bewaking rond liep. Iets vragen of zeggen viel niet goed en telefoon gebruiken al helemaal niet! Na een uur wachten werd ik geroepen. Ik had nog steeds geen idee wat er mis was, en dat weet ik nu ook nog steeds niet. Een man begon vragen te stellen vooral over mijn visum. Uiteindelijk was het een erg vriendelijke man en begon die over mijn Exchange Year en vond dat 'The American school systems fucking sucks'. Hoe dan ook ik mocht het land in en was erg blij iedereen weer te zien!!
Gelijk reden we naar het baseball stadium waar een Major leageu game werd gespeeld. Lisa haar hele familie was aanwezig, het was erg gezellig.
Savonds hebben we we film gekeken, ik ben halverwege naar bed gegaan want was erg moe.
Volgende dag was ik rond zes uur wakker door de jetlag, en ben toen samen met Lisa 2.5 Mike gaan hardlopen. Het begon al erg warm te worden en na wat boodschappen hebben we de dag vooral door gebracht bij het zwembad die Lisa haar ouders in de tuin hebben.
De volgende dag was Independence day of wel 4th of july. Iets wat ik altijd al een keer heb mee willen maken. Smorgens gingen we naar een parade in de buurt. Hier rijden allemaal verschillende mensen mee en het gaat van brandweerwagen tot fiets en ondertussen wordt er veel snoep uitgedeeld. Het eindigde in het park waar er hotdogs en chips werd gegeten.
Die middag werd alles voor bereid voor het feest die werd gehouden. het weer was iets minder maar dat maakte niet uit, na de voorbereidingen gingen Lisa Baxter en ik weer hardlopen. Rond drie uur stroomde iedereen langzaam binnen, er was veel eten en er werden veel spelletjes gedaan. Typisch Amerikaans! S'avonds was er vuurwerk en veeeeel vuurwerk we hebben dik twee uur naar al het vuurwerk gekeken.
Zondag was alweer onze laatste dag in Philadelphia, dit was een erg rustige dag aan het zwembad met wat spelletjes en de hele familie over. We gingen die avond rond een uur of zeven weg, opweg naar Georgia. Na een rijs van 12 uur non-stop kwamen we in het vertrouwde Georgia. Een,al 'thuis' heb ik niet meer kunnen slapen en ben mee boodschappen gaan doen met Lisa wat natuurlijk eindigde in een mc donalts! Smiddags middagje voor de tv The flash gekeken samen met Taylor. Savonds kwam Kelly langs om mij te zien en zijn we weer gaan harlopen! Het was nog steeds erg warm en benauwd. S'avonds hebben we The middle gekeken, een super grappige show waar ze hier helemaal verslaafd aan zijn.
Gisteren zijn Lisa Taylor en ik naar een privé zwembad hier in de buurt gegaan. Het weer is hier erg benauwd en ver in de 30 graden, een beetje afkoeling was wel fijn!
Vandaag was ik de hele dag alleen met Taylor, de meiden hebben deze week elke dag dans en musical les en Baxter moet gewoon weer werken. We hebben op de four Wheeler gereden en The flash gekeken.
Vrijdag ga ik met een oud lerares lunchen, en dit weekend met een vriendin van school tubing in helen Georgia.

Kortom het gaat goed!!

Liefs Femke

  • 08 Juli 2015 - 22:16

    Mama:

    Hoi lieverd heerlijk om weer iedereen te zien. Echt weer een beetje thuis komen. Geniet nog van alles. Dikke kus mama

  • 08 Juli 2015 - 23:59

    Dorothé:

    Hi Femka,

    Dat was wel een erg spannend begin van je 2e Amerikaanse avonturen toen je het land niet in mocht. Gelukkig goed afgelopen en nu kun je daar alles meebeleven en herbeleven zoals je wilde. Groetjes, Dorothé

  • 09 Juli 2015 - 08:50

    Papa:

    het was een spannend begin, je hield ons aardig uit de slaap!! Wel leuk om iedereen weer te zien en in Amerika 4th July te beleven.
    Je bent ook lekker sportief bezig, jammer dat je dan weer in de McDonald eindigt en voor de buis hangt als een echte Amerikaan!!

    Veel plezier nog de komende weken.

    Papa


  • 09 Juli 2015 - 10:35

    G.stoelinga:

    Hallo Femke,

    Leuk om weer jouw reisverslagen te lezen.
    Het klinkt allemaal echt amerikaans! De spannende moeilijke aankomst, base-ball, mc.donalds hardlopen en voor de tv hangen. Maar het is leuk om zo ontvangen te worden.
    geniet er van.
    Groeten van opa en oma.

  • 09 Juli 2015 - 16:01

    Rita Buikema:

    Ha die Femke, leuk je verslag te lezen en geniet van alle ervaringen! Met groet! Rita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Covington

femke

Actief sinds 05 Juli 2013
Verslag gelezen: 549
Totaal aantal bezoekers 28104

Voorgaande reizen:

08 Februari 2019 - 15 Juli 2019

Stage Londen

03 September 2016 - 30 Januari 2017

Stage in Parijs

02 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Summer in America 2015

20 Juli 2013 - 23 Mei 2014

exchange year in Amerika.

Landen bezocht: